Herbas  Savivaldybės biudžetinė įstaiga
  Taikos g. 9a, LT-93121 Neringa
  Įstaigos kodas 190893043
  Telefonai (8 469) 52 214, 52 254
  Faksas (8 469) 52 214
                 Mob. 8 682 17 435
                 El. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
                 Įstaigos darbo laikas 7.30-18.00

neigalVERSIJA NEĮGALIEMS

ltenderu

Linija

Pirmasis projekto „Spalvotos dainos“ partnerių susitikimas

2016 lapkričio 5–12 dienomis Gran Kanarijoje (Ispanija), CEIP Juan del Río Ayala mokykloje, Santa Brígida įvyko pirmasis programos Erasmus+ KA2 projekto „Colorful songs“ (Spalvotos dainos) partnerių susitikimas.

Projekto veiklomis siekiama, kad nauji įdomūs metodai, skatinantys kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, sudomintų ir motyvuotų moksleivius domėtis užsienio kalbomis, kitų šalių kultūra, papročiais ir tradicijomis.

Susitikimo metu projekto partneriai iš Lietuvos, Italijos, Graikijos, Ispanijos aptarė ir suderino svarbiausius bei aktualiausius projekto vykdymo klausimus, biudžetą, veiklas, pasiskirstė darbais bei konkrečiais įsipareigojimais.

Projektas „SPALVOTOS DAINOS“   („COLORFUL SONGS“ )    

Per skirtingų meno rūšių (poezija, muzika ir tapyba) dialogą, kultūrą ir stilių, Europos mokyklos prisilies prie meno laisvai, be jokių apribojimų ar ribų, naudojant jį kaip priemonę, siekiant padėti vaikams suprasti pasaulį, kuriame gyvename ir prisidės prie pagrindinių įgūdžių vystymo.

Švietimo ir meno sąjunga teigiamai veikia vaikų neuronus, jie leidžia pajusti savigarbą, kultūrinį identitetą ir apsaugą, skatina pripažinimą ir pagarbą kitiems. Todėl projekto partneriai nusprendė tęsti projektą „Spalvotos dainos“ kaip "Erasmus +" Ka2 partnerystės projektą. https://twinspace.etwinning.net

1. Projekto apibūdinimas:

per skirtingas meno šakas vaikas mokysis suprasti pasaulį ir vystyti pagrindinius įgūdžius. Šeimos įsitraukimas būtinas.

2. Tikslai:

Sukurti draugišką ir aktyvią mokyklą. Mokyklos bendruomenės stiprinimas. Komandinio darbo skatinimas, artistiškumo lavinimas, kurti susidomėjimą menu, skatinimas domėtis įvairove mene, o ne žiniasklaidoje vyraujančia nuomone, gerinti kalbinę ir skaitmeninę kompetenciją.

3. Turinys: Spalvingos dainos“ naudoja meną, literatūros ir muzikos išteklius, kaip mokymosi turinį. Kad kiekviena veikla turėtų meno prisilietimą, nėra lengva užduotis, tačiau nėra neįmanoma, su šiek tiek vaizduotės, mes galime spręsti šį klausimą žaismingai ir kad generuoti žinias per apmąstymus ir patirtį. Tačiau mes ne mokysime meno, muzikos ir literatūros klausimais, bet tobulinsime meninius įgūdžius, pavyzdžiui, grožio, saviraiškos, kūrybiškumo, bei skatinsime asmeninį tobulėjimą, ieškosime ryšių su kitomis mokymosi sritimis.

4.Veikla:

 a) skirtingų tautybių mokytojų ir mokinių komandos: meno kūrimas, eilėraščiai ir dainos skirtingomis partnerių kalbomis ( tokios komandos koordinuojamos Ispanijos, Italijos, Graikijos )

b) eTwinning klubas su šeimomis: meno kūrimas, skaitymas, dainavimas, eilėraščių rašymas, parodos.

c) Susitikimai/videokonferencijos su vietiniais menininkais arba vizitai į jų namus/ muziejus.

 

 

Nidos lopšelis-darželis "Ąžuoliukas" apdovanotas kokybės ženkleliu

kokybes zenklelis

 

Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ –
Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ baigiamasis partnerių susitikimas
2015 metų birželio 20-27 dienomis Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ vyko daugiašalės Comenius mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“) baigiamasis partnerių susitikimas. Susitikimo tikslas – apžvelgti ir aptarti vykdyto projekto rezultatus ir baigiamuosius darbus, supažindinti svečius su Lietuvos švietimo sistema bei su kultūrine, gamtine Neringos vaikų ugdymo(si) terpe. Susitikime dalyvavo devynių mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos (Kreta), Grenlandijos, Islandijos, Ispanijos (Gran Kanarija), Italijos (Sicilija), Kipro, Prancūzijos (Gvadelupa) ir Lietuvos.
Iškilmingas partnerių sutikimas vyko Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“. Svečius pasveikino ir pristatė darželio direktorė Joana Mažeikienė, trumpai apžvelgusi vykdytas projekto ,,Kartą saloje“ veiklas darželyje. Auklėtojos ir vaikai, pasipuošę tautiniais kostiumais, parodė svečiams šiltą meninę programėlę ,,Sveiki atvykę į Lietuvą“, kuria svečiai liko labai sužavėti. Į susitikimą atvykusi Neringos savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Asta Baškevičienė projekto dalyviams pristatė Lietuvos švietimo sistemos ypatumus. Projekto ,,Kartą saloje“ koordinatorė iš Ispanijos Cecilija Kantizano Mariskal (Cecilia Cantizano Mariscal) padėkojo visiems projekto dalyviams už įdėtą darbą ir pastangas, pasidžiaugė visų partnerių aktyvumu, mokytojų ir vaikų kūrybingumu vykdant projekto veiklas, kurios neabejotinai praturtino ugdomuosius užsiėmimus visose projekte dalyvavusiose mokyklose, suteikė džiaugsmo vaikams ir atvėrė vartus vaikų ir mokytojų draugystei.
Svečiai turėjo galimybę apsilankyti darželio grupėse, susipažinti su ugdomąja vaikų aplinka, pakalbinti mažylius. Visus džiugino projektui sukurti vaikų darbeliai, kurie buvo dovanojami kaip suvenyrai atminčiai apie Lietuvą ir Nidos lopšelį-darželį ,,Ąžuoliukas“. Savo ruožtu svečiai darželiui dovanojo lauktuves, atvežtas iš savo valstybių – suvenyrus, nuotaikingai iliustruotas vaikiškas knygeles su nuostabiomis istorijomis.
Susitikimo dalyviai turėjo gražių progų pažinti Neringą, jos kultūrinį gyvenimą. Svečius šiltai priėmė Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis, mero pavaduotojas Dovydas Mikelis bei administracijos direktoriaus pavaduotojas Sigitas Šveikauskas. Nė vieno nepaliko abejingo Nidoje vykęs Tarptautinis folkloro festivalis „Tek saulužė ant maračių“, Joninių šventė su kupoliavimais, burtais, vainikų pynimais ir plukdymais mariose, meninėmis Lietuvos ir užsienio folkloro ansamblių programomis – visa tai paliko neišdildomą įspūdį. Svečiai grožėjosi Kuršių nerijos gamta – pušynais, smėlio kopomis, pajuto permainingus pajūrio orus, braidė Baltijos jūroje. Susipažindami su istorine Kuršių nerijos praeitimi, mokytojai lankėsi Neringos istorijos muziejuje, Thomo Manno muziejuje, apsilankė etnografinėse Nidos kapinaitėse, bažnyčiose, lipo į Raganųkalną Juodkrantėje. Su malonumu darė sau suvenyrus: spalvino medines kurėnų vėtrungėles, turėjo galimybęper Kuršių marias laivu nuplaukti į Minijos kaimą, Uostadvarį. Pakiliai nuteikė Nidos tautodailininkas gintaro meistras Algirdas Marčius, svečių garbei ir projekto ,,Kartą saloje“ sėkmei rusenančioje ugnyje aukojęs gintaro dulkes. Įvyko ir draugystės vakaras su Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ auklėtojomis, kurio metu visi galėjome skanauti Kuršių nerijos ir įvairių Europos šalių tradicinių patiekalų. Pažintį su Lietuva svečiams pratęsė kelionė į Klaipėdos senamiestį, Palangos gintaro muziejų, kaimo turizmo sodybą ,,Vienkiemis“.
Comenius projekto ,,Kartą saloje“ bendradarbiavusioms Europos mokykloms dvejus metus trukusi programa įnešė daug naujovių, jaudinančių potyrių, padėjo užmegzti puikių pažinčių bei įtraukė į daugelį įdomių užsiėmimų, praturtindama ugdomąją veiklą. Visi dalyviai džiaugėsi, galėdami būti šio Comenius projekto dalimi, nes jis suteikė galimybę praplėsti savo akiratį, tapti atviresniems naujoms galimybėms bei pokyčiams.
Atsisveikindami projekto dalyviai vieni kitiems davė viltingą pažadą senos anglų dainos žodžiais: ,,Mes ir vėl susitiksim... nežinau, nei kur, nežinau kada... Bet žinau, mes vėl susitiksim kurią nors saulėtą dieną".
Ramunė Pečiukonytė,
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“
direktorės pavaduotoja ugdymui
2015 m.
NuotraukojeComenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos (Kreta), Grenlandijos, Islandijos, Ispanijos (Gran Kanarija), Italijos (Sicilija), Kipro, Prancūzijos (Gvadelupa) ir Lietuvos.

 

 

 

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“:

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kipre

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus vykdo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių mokiniams kurti kartu, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – betarpiškai pažinti bendradarbiaujančias šalis ir semtis pedagoginės patirties iš partnerių.

 

Šių metų kovo pabaigoje – balandžio pradžioje įvyko tarptautinio Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kipre. Tikslas – susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Kipre, o taip pat – pažinti kultūrinę bei gamtinę vaikų ugdymo(si) terpę. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos ir Lietuvos.

 

Susitikimas vyko 9-ojoje pradinėje Kapsalos mokykloje Limasolyje. Visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Joana Agelidu (Ioanna Aggelidou), mokytojas, vizito Kipre koordinatorius Andreas Kuris (Andreas Kouris), mokytojai ir mokiniai. Parengta puiki meninė pradinių klasių mokinių programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Į susitikimą atvyko ir mokyklų inspektorius – ponas Christosas Demostenas (Christos Demosthenous), kuris pristatė Kipro švietimo sistemos ypatumus. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti klasėse, bendrauti su mokiniais, mokytojais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla, klasėmis. Mokykloje vyrauja šilti santykiai tarp vaikų ir mokytojų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Kiekviena klasė aprūpinta informacinėmis technologijomis – kompiuteriais, išmaniosiomis lentomis, bet nemažą ugdymo dalį sudaro ir tradicinės priemonės. Mokykloje sudarytos palankios sąlygos vaikų saviraiškai plėtotis, įžengus į bet kurią klasę iškart pastebima ir juntama itin stipri vaikų kultūra kaip vienas pagrindinių mokyklos etoso dėmenų. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir saldžiomis, linksmomis dovanėlėmis. Nuo Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ Limasolio mokyklos šeimininkams buvo įteikti vaikų darbeliai – ,,Lietuva“ ir širdutės su lietuvių tautine simbolika.

 

Vizito metu projekto dalyviai lankėsi Akrotirio Ekologinio švietimo ir informacijos centre(Akrotiri Environmental Education and Information Centre), kur stebėjo centro darbuotojų užsiėmimus su mokyklinio amžiaus vaikais. Tai – vienas iš aplinkosauginio švietimo centrų, įkurtų Kipro Švietimo ir kultūros ministerijos. Pagrindinis Akrotirio centro tikslas – skatinti unikalios gamtos ir kultūros pažinimą Akrotirio pusiasalyje, įgyvendinant šviečiamąsias programas ir parodas. Užsiėmimai grindžiami tarpdalykiniais ryšiais – gamta ir kultūra, krašto istorija, kur pagrindinis dėmesys – aktyvaus piliečio ugdymas, jo saviraiškos atskleidimas. Centras modernizuotas, gausiai aprūpintas išmania kompiuterine technika ir šiuolaikine, gamtos stebėjimui skirta įranga. Patalpos ir ekspozicijos taip pat pritaikytos ir asmenims su fizinėmis negaliomis.

 

Susitikimo dalyvius sužavėjo kultūrinė vizito Kipre programa, skirta susipažinti su kultūrine vaikų ugdymosi terpe. Aplankėme vidurmažiais statytą venecijietišką Tzielefos tiltą ūksmingame Pafos miške, etnografinį, tradiciniais Kipro saldėsiais kvepiantį Omodos miestelį, didingas Kipro šventyklas, gėrėjomės uolėtomis pakrantėmis plaukdami laivu iki unikalaus gamtos draustinio – Akamas pusiasalio, į žydrą Viduržemio jūrą žvelgėme nuo svaiginančios Afroditės uolos, klaidžiojome antikiniuose Kuriono griuvėsiuose ir dainavome įspūdingame Kuriono teatre, pastatytame II a. pr. Kr., vykome į graikų ir turkų padalintąją Nikoziją, kur iš apžvagos bokšto bandėme žvilgsniu aprėpti senąjį miestą, Nikozijos muziejuje dar kartą prisilietėme prie turtingo istorinio Kipro palikimo: domėjomės senaisiais architektūriniais miesto saugumo sprendimais, grožėjomės unikalia antikine keramika, auksu siuvinėtais senaisiais kostiumais... Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės...

 

Susitikimo Kipre metu aptartos tolesnės projekto ,,Kartą saloje“ veiklos, bendradarbiavimo gairės bei būsimas baigiamasis partnerių susitikimas Nidoje šių metų birželio mėnesį, kur turėtume sulaukti itin gausaus svečių būrio iš užsienio.

 

Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.

 

Ramunė Pečiukonytė,

 

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“

 

direktorės pavaduotoja ugdymui

 

2015 m.

 

NuotraukojeComenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš Islandijos, Lietuvos, Gvadelupos, Lenkijos, Graikijos, Kipro ir Jungtinės Karalystės

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kretoje

 Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus įgyvendina Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių ugdytiniams kurti kartu, pažinti šalis partneres, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – dar ir betarpiškai semtis pedagoginės patirties.

Gegužės mėn. įvyko projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kretoje. Tikslas – tobulinti pedagogų kompetencijas, susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Graikijoje, susipažinti su kultūrine bei edukacine vaikų ugdymo(si) terpe Kretoje. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Kipro, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos, Italijos, Ispanijos ir Lietuvos.

Susitikimas vyko 2-ojoje ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje Ierapetroje, kurioje buvo surengta visų 10-ies šalių - projekto dalyvių - vaikučių darbelių (draugystės knyga, šventės, pasakos, švenčių ataskaita) paroda, nuotraukų ekspozicija. Ikimokyklinė įstaiga , turinti tik 2 grupes, sužavėjo modernia ugdomąja ir poilsio zonų aplinka, vaikų darbeliais, vaikų ir tėvų noru bendrauti.

Apsilankymo mokykloje dieną visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Eleni Makrou, vizito Kretoje koordinatorė Despina Tsifelaki, tėvų atstovai ir ugdytiniai. Parengta puiki meninė programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti grupėse, bendrauti su vaikais, pedagogais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla. Įstaigoje vyrauja itin šilti santykiai tarp vaikų ir pedagogų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir linksmomis dovanėlėmis. Kiekviena šalis, mes taip pat, padovanojome darželiui vaikų darbelių ir suvenyrų su lietuvių tautine simbolika.

     Kitą dieną lankėmės 1-oje pradinėje mokykloje Ierapetroje, kur stebėjome gamtos ir fizinio lavinimo užsiėmimus. Mokiniai ir mokytojai nekantravo pabendrauti su svečiais. Visi buvo labai draugiški. Mokykla modernizuota, gausiai aprūpinta kompiuterine technika ir šiuolaikine įranga. Jaučiama ypač didelė tėvų pagalba ir materialinė parama.

       Oficiali projektinė veikla tęsėsi miesto savivaldybėje susitikimu su miesto Meru. Buvome nuoširdžiai pasveikinti, supažindinti su miesto valdymo sistema, taip pat pakviestais korespondentais, kurie sekančią dieną informaciją pateikė televizijoje ir laikraštyje.

Vizito metu mums buvo organizuota labai intensyvi veikla, kuri padėjo geriau pažinti šalies kultūrą, tradicijas. Kartu su projekto dalyviais lankėmės senoviniuose miestuose Myrtos, žymiuose Knoso rūmuose, Herakliono archeologiniame muziejuje,Spinalongos saloje.

Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės...

Susitikimo Kretoje metu stebėjome pradinės mokyklos mokinių pamokas, aptarėme projekto ,,Kartą saloje“ veiklas, ir būsimą partnerių susitikimą Lietuvoje, Nidoje šių metų birželio mėnesį.

Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.

Image 

 

Vaikų spektakliukas Comenius daugiašaliam mokyklų projektui "Kartą saloje"

Apdovanojimai už projekto "Kartą saloje" veiklą

VAIKU KOKYBES ZENKLELIS

 

darzelio KZ

 

Vaikai piešia pagal Ispanų atsiųstą poemą

LA CARA DE DOÑA SARA

Vaikai piešia plakatą - AŠ LAIMINGAS

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Italijoje

Pagal Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius paprogramę, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, Nidos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ trys pedagogės dalyvavo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“) susitikime Italijoje, saulėtoje Sicilijos saloje.

Susitikime dalyvavo mokyklų – partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Kipro, Ispanijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos ir Lietuvos.

Pirmoji pažintis su lankomos mokyklos mokiniais vyko Ragūzos mieste Kultūros centro salėje, kur mokyklos mokiniai ir mokytojai stebėjo mokinių dramos būrelio parengtą spektaklį „Pinokis“ pagalitalų rašytojo Carlo Collodi knygą vaikams „Pinokio nuotykiai“.

Circolo Didacttico „Palazzelo“ mokykla, po vasaros karščių atsidariusi tik rugsėjo 17dieną, rūpestingai ruošėsi svečių sutikimui. Mokyklos sienos ir erdvės, išpuoštos dešimties šalių vėliavėlėmis, plakatais apie kiekvieną šalį- partnerę, bylojo apie tai, kad čia susitekusi draugiška ir stipri bendruomenė, kuri ypač nekantriai laukė mūsų susitikimo. Mokyklos direktorė, kartu su pakviestais korespondentais, pasveikino visus projekto dalyvius, palinkėjo gero darbo ir pakvietė paklausyti pačių mažiausiųjų išmoktų dainelių, o po to apžiūrėti mokyklos. Visas klases būtinai turėjome aplankyti, nes mokiniai buvo padarę svečiams dovanėles –nupieštas visų šalių partnerių vėliavėles, o taip pat įvairiom kalbom išmokę dainą „Jei esi laimingas“.

Susitikimo metu buvo aptariamos projekto veiklos nuo vieno susitikimo iki kito, aptarti sunkumai, pasikeista vaikų piešiniais, suvenyrais, pristatoma CD medžiaga, pasikeista informacinių technologijų informacija eTwinning‘e, TwinSpace.

Kultūrinė vizito programa buvo suplanuota ypač turiningai. Aplankėme Si­ra­kū­zaus, vie­ną se­niau­sių ir žy­miau­sių Si­ci­li­jos mies­tų, aukščiausią Europoje ugnikalnį- Etnos ugnikalnį, viduramžių pilį, antikinio teatro griuvėsius bei Taorminos sodus, kuriuose auginami egzotiniai augalai, grožėjomės vyraujančia barokine architektūra.

Dalyvavimas daugiašalės mokyklų partnerystės Comenius projekte – neįkainojama patirtis, bendradarbiaujančiose Europos mokyklose.

Joana Mažeikienė, direktorė

 

Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Lenkijoje

Straipsnis skelbtas "Vakarų eksprese" 2014-08-19 (http://www.ve.lt/archyvas/2014-08-19/)

straipsnis

 

Spektakliukas pagal K. Kubilinsko pasaką"Karaliukas"

Vaikų dainelė "Jei esi laimingas, daryk taip "

{vimeo}107555483{/vimeo}

{vimeo}107455493{/vimeo}

 

Vaikų kurta istorija trijose šalyse (Graikija, Ispanija, Lietuva)

 Vaikų kurta istorija apie tris pelytes pagal Graikijos vaikų piešinius

Legenda apie Neringą vaikų akimis

Senelių seklytėlė

 

Muziejaus ir bibliotekos lankymas

 

 Projekto stendas "Kartą saloje"

ONCE UPON AN ISLAND STAND 2

Laiškas tėvams

Laiskas tevams

 

 

Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Islandijoje, Reikjavike

Pagal Comenius daugiašalį projektą „Kartą saloje“ balandžio mėn. buvome išvykę į susitikimą į Islandiją Sjalandscoli mokyklą Reikjavike.

Pati šalis Islandija labai įspūdinga, pasitiko mus pavasarišku lietučiu ir saule.

Viena naujausių mokyklų, moderni Sjalandscoli mokykla, pastatyta iš juodos lavos spalvos medžiagos su raudonos ir geltonos spalvos sienomis, su mažu upeliu, tekančiu po mokyklos pastatu. Stebino tai, kad mokyklos neriboja jokios tvoros, nors mokykla yra ant pat jūros kranto ir šalia gatvės. Kieme įrengta daug žaidimų ir sporto aikštelių. Aikštelės pilnai išnaudojamos - visi vaikai ir mokytojai kasdien 10.00 val. (per antrą pertrauką) bet kokiu oru privalomai eina į lauką.

Mokykloje mokosi apie 300 mokinių nuo 5 iki 16 metų. Šioje mokykloje veikia ir internacionalinė mokyklėlė (apie 16 mokinių iš įvairių šalių). Pravėrus mokyklos duris, nustebino atviros erdvės, mokinių ir mokytojų tarpusavio bendravimo atvirumas ir draugiškumas. Mokyklos erdvė nėra suskirstyta į atskiras patalpas, klasių neskiria sienos. Visos erdvės išnaudotos mokymuisi. Klasės atskirtos tik spintelėmis arba demonstruojamais vaikų rankų darbeliais.. Nepaisant to, jie vieni kitiems netrukdo dirbti, mokykloje vyrauja tyla, ramybė, susikaupimas. Pastebėjome, kad pamokų metu vaikai laisvai vaikšto, bendrauja, dirba kompiuteriu ar atlieka mokymo užduotis.

Mokyklos tradicija - iš ryto dainuoti - puikiai nuteikia visai dienai. Įdomus dalykas, kad vaikai mokykloje suskirstyti grupelėmis pagal jų gebėjimus, o su spec. poreikių turinčiais vaikais dirbama atskirose patalpose. Islandijos mokyklose privalomas dalykas-plaukimas. Lankoma mokykla taip pat turi didelį baseiną. Vizito metu turėjome galimybę stebėti plaukimo pamoką.

Didelis dėmesys ir pagarba Islandijoje skiriamas gamtai ir gamtos ištekliams saugoti.. Šioje mokykloje sustiprintas gamtosauginis ugdymas ir sveikatingumas. Todėl mokiniai kartu su mokytojais kartą per savaitę išeina į mokomąjį turistinį žygį į gamtą. Jie keliauja, slidinėja, kopia į kalnus, maudosi atviruose vandenyse.

Projekto „Kartą saloje“ vizito metu susitikome ir dalinomės patirtimi su partneriais- pedagogais iš Islandijos, Prancūzijos, Italijos, Graikijos, Kipro, Lenkijos, Grenlandijos. Islandai mums skyrė daug dėmesio, parodė ir supažindino su įspūdingiausiomis vietomis nepaprasto grožio Islandijos saloje. Aplankėme Nacionalinį parką karštais geizeriais ir auksiniu vandens kriokliu, Nautkolsviko paplūdimį su karštu geoterminiu atviru baseinu, Žydrąją lagūną, Reikjaviko pasididžiavimą - vikingų laivą, koncertų rūmus ir kt.

Šiltas visų šalių partnerių bendravimas įvairioje veikloje, buvimas drauge dar labiau leido pajusti kitų kultūrų ugdymo ypatumus, sustiprino draugystę. Lavėjo kalbiniai įgūdžiai, įgijome žinių, kurias tikimės panaudoti organizuojant veiklą savo įstaigoje.

Rūta Bukauskienė

Ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, 2014m.

Prie krioklių   Islandija

                 Comenius projekto "Kartą saloje" partnerių susitikimas Ispanijoje

Pagal Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius paprogramę, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, Nidos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“  atstovės spalio mėn. dalyvavo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje...“ („Once Upon an Island“) pirmame projekto partnerių susitikime, kuris vyko Ispanijoje, Gran Canarijos saloje, Las Palmase. Susitikime dalyvavo mokyklų – partnerių atstovai iš 10-ies Europos šalių (Didžiosios Britanijos, Graikijos, Kipro, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos, Lietuvos).mokykloje 2

 CEIP San Jose Artesano mokyklos direktorius pasveikino visus projekto dalyvius, palinkėjo gero darbo ir pakvietė apžiūrėti mokyklos. Mokyklos mokiniai pristatė savo mokyklą ir jos veiklą. Mokiniai buvo padarę svečiams savo dovanėles, o taip pat – parengę spektaklį apie jūros gyvūnus ir jų išsaugojimą...

Susitikimo metu kiekviena šalis -partnerė pristatė save ir susipažino su kitų šalių mokyklomis. Buvo aptariamos 2013-2015 m. projekto veiklos, pasikeista vaikų piešiniais, suvenyrais, pristatoma CD medžiaga. Informacinių technologijų centre keitėmės informacija ir mokėmės, kaip talpinti medžiagą eTwinning‘e. Turėjome galimybę susipažinti su pedagogų švietimo ir pagalbos centru. Sužinojome, kad centras mokytojams yra didžiulė pagalba, nes čia pagal jų užsakymą yra išduodamos papildomos metodinės medžiagos komplektai. Lagaminai prikraunami knygų, kurias grąžina po savaitės ir renkasi kitas.

Vizito programa buvo suplanuota dalykiškai ir turiningai.

prie Mas Palomas kopu aikštelėjeLas Palmas yra Gran Kanarijos sostinė ir didžiausias miestas. Čia gausu išlikusių senovinių pastatų. Seniausiame miesto rajone, aplankėme didingą Catedral de Santa Ana katedrą. Casa de Colon didžiuojasi istorijos ir meno centro statusu. Šis pastatas mena didingojo keliautojo Kristupo Kolumbo laikus. Kadaise čia buvo Gran Kanarijos salos valdytojo namai, o dabar įkurtas muziejus. Jame 13 ekspozicijų salių, kurios supažindina su Kanarų salų istorija ir ryšiais su Amerikos žemynu, didžiaisiais geografiniais atradimais.

Vizito metu aplankėme vakarinėje salos dalyje įsikūrusį Cactualdea – kaktusų parką. Čia ne tik apie 1200 rūšių kaktusų, atvežtų iš Meksikos, Gvatemalos, Madagaskaro ir kitų kraštų, tačiau ir kitų egzotiškų augalų.

Sostinėje Las Palmas driekiasi auksinis Las Kanteras paplūdimys- vienas gražiausių miesto paplūdimių visoje Ispanijoje, kuriame turėjome galimybę išbandyti vandens švelnumą ir smėlio karštį...

Pamatyti visas salos grožybes ir pervažiuoti nuo vienos pakrantės iki kitos (apie 50-60 km.), įmanoma tik kruopščiai viską suplanavus.

Nepastebėjome, kaip pralėkė dienos,- tiek gerų įspūdžių, naujų draugų, kolegų, naujos patirties. Įspūdinga sala, nuostabi gamta, draugiški ir mandagūs žmonės. Džiugina tai, kad tokie kūrybiniai projektai motyvuoja tobulėti, domėtis kitų šalių kultūra, atveria naujas galimybes, ugdo toleranciją.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Joana Mažeikienė,  Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ direktorė

2013 m.

visi

  

               COMENIUS daugiašalis projektas "Kartą saloje"

               Mūsų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ateinančius dvejus metus dalyvaus Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekte „Kartą saloje...“ („ Once Upon An Island“). Projektinei veiklai nuo 2013 m. rugpjūčio iki 2015 m. liepos mėn. bendradarbiavimui susibūrė dešimt mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų iš ES šalių- salų:Italijos, Ispanijos (projekto koordinatorius), Lenkijos, Islandijos, Graikijos, Didžiosios Britanijos, Grenlandijos, Prancūzijos, Kipro ir Lietuvos.                   
           Ugdytiniai kartu su pedagogais tyrinės naujas kultūras, įgis ir gilins savo ugdymosi įgūdžius, klausysis ir kurs pasakas pagal paveikslėlius, patys pieš, iliustruos kitų šalių pasakas, mokysis skaityti. Mūsų ugdytiniai, pedagogai, tėvai ir seneliai bus kviečiami atliepti projekto tikslus iratlikti tam tikras užduotis (pavyzdžiui, „Senelių-močiučių klubas“ seks vaikams pasakas, rengs išvykas į teatrą (senelis ir anūkas), ekskursijas į biblioteką, interneto susitikimus su ugdytiniais ir pedagogais iš mokyklų partnerių, ir kt.). Vakaronės ir literatūriniai susitikimai su tėvais ir seneliais praturtins vaikų žinias. Ugdytiniai mokysis dainuoti dainą savo, o vėliau ir partnerių kalba, kur piešinių pagalba istorijas siųs pasirinktam partneriui. Naudojant IKT įrankius, jie geriau pažins Europos kultūrą ir vertybes per istorijas. Bus naudojami vaizdo,garso ir muzikos bei kompiuterinės technologijos, vaikai susipažins su kalbų įvairove Europoje.                     
Vienas iš mūsų tikslų yra dirbti kartu, padėti mūsų vaikams pamatyti i rpažinti kitų tautų kultūras ir galiausiai pamatyti, kaip kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie mūsų visuomenės gerinimo.Ugdytiniai turės galimybę jau ikimokykliniame amžiuje daugiau sužinoti apie Europą, apie jų bendraamžių gyvenimą kitose šalyse, susipažinti su skirtingomis kultūromis, tradicijomis, bei ugdytis toleranciją kitų tautybių žmonėms ir jų gyvenimo būdui. Šis projektas padės ugdyti vaikų pažintinę, komunikacinę, socialinę ir meninę kompetencijas, skatins norą išmokti kitos kalbos žodžių.                     
            Projektas sukvies žmones bendram tikslui, jie įgis naujų patirčių, bus tobulinamos kalbos žinios. Pedagogai turės galimybę išvykti į užsienio šalis, mokysis bendrauti.  Įgyta patirtis bus naudinga kasdieninėje pedagoginėje veikloje, skatins tolimesnį tarptautinį bendravimą ir bendradarbiavimą. Tai nauda visiems, ir vaikams ir pedagogams ir tėvams ir pačiai įstaigai, kuri tampa patrauklesne. Įstaiga į kurią tėvai noriai leidžia vaikus, nes žino, kad bus įtraukti į įvairesnes veiklas.
2014-02-13 5       2014-01-09 2           DSCF1305
top