Herbas  Savivaldybės biudžetinė įstaiga
  Taikos g. 9a, LT-93121 Neringa
  Įstaigos kodas 190893043
  Telefonai (8 469) 52 214, 52 254
  Faksas (8 469) 52 214
                 Mob. 8 682 17 435
                 El. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
                 Įstaigos darbo laikas 7.30-18.00

neigalVERSIJA NEĮGALIEMS

ltenderu

Linija

2016 m. renginių ataskaita

    2016-01-06 Atsisveikinimas su Kalėdų eglute.

  • 2016-01-13 Lietuvos laisvės gynėjų dienos minėjimas ,,Atmintis gyva“.
  • 2016-02-09 Užgavėnės darželyje
  • 2016-02-15 Lietuvos valstybės atkūrimo dienai skirtas rytmetis.
  • 2016-02-20 / 04-30 d. Menų studijos „Linksmos spalvos“ ir Vilniaus MSCB vaikų bibliotekos ,,Saulutė” trečiasis respublikinis vaikų ir moksleivių piešinių konkursas „Lietuvos architektūros perlai“.
  • 2016-02-29 – 03-04 Menų savaitė.
  •        2016-03-03 Kaziuko mugė.
    • 2016-03-21 Respublikinis projektas ,,Tiesiu draugystei rankutes“. Pasaulinės Žemės dienos minėjimas ,,Šviesk saulele, sušildyk žemelę“. Pleneras ,,Žemės menas ir vaikai“. Akcija prie savivaldybės.
    • 2016-03-23 Velykinis lėlių teatriukas mažyliams.
    • 2016-03-23 Spektakliuko „Lašiukų istorija“ premjera, skirta Žemės dienai.
    • 2016-03-24 Tautodailės užsiėmimai „Velykų margučiai“.
    • 2016-03-29 Pramogėlė ,,Vaikų Velykėlės“: animacinis f. „Margučių rytas“, velykiniai žaidimai kieme. 2016-04-04 – 08 Kalbos savaitė.
    • 2016-04-06 Teatro Lino lėlės spektaklis „Žuvėjėlis“.
    • 2016-04-08 Švaros akcija „Darom“.
    • 2016-04-11 Tėvai – vaikams. Ekskursija į UAB „Neringos vanduo“.
    • 2016-04-11 – 15 Sveikatingumo savaitė
    • 2016-04-12 Spektakliukas ,,Lašiukų istorija“ Neringos Neįgaliųjų centro nariams.
    • 2016-04-14 Respublikinis projektas ,,Tiesiu draugystei rankutes“. Teatrinis renginys ,,Aš vaidinu su draugu“ Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Papartėlis“. Spektakliukas ,,Lašiukų istorija
    • 2016-04-26 Neringos meno mokyklos mokinių koncertas „Draugai – draugams“.
    • 2016-04-27 ,,Nuo motulės rankų prasideda kelias“
    • 2016-04-28 Respublikinis projektas ,,Tiesiu draugystei rankutes“. Metodinė diena Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Papartėlis“.
    • 2016-05-02 – 27 Telšių lopšelio-darželio „Eglutė“ organizuotas respublikinis piešinių konkursas „Linkėjimai Telšiams“.
    • 2016-05-05 Šventinis Tarptautinės socialinės programos „Zipio draugai“ rytmetis.
    • 2016-05-09 - 12 Projektas „Ir pražydo pienės geltonai“ (parodėlė, pažintinės-meninės veiklos, pramogėlė). Projekto vadovė I.Martin.
    • 2016-05-10 Respublikinis projektas ,,Tiesiu draugystei rankutes“. Sportinis renginys ,,Draugaukime sportuodami“ Tarptautinei Judėjimo dienai Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Papartėlis
    • 2016-05-12 Ataskaitinis vaikų šokio koncertas.
    • 2016-05-20 Tėvai – vaikams. M.Puškorės pažintinis užsiėmimas restorane ,,Čili pica”.
    • 2016-05-25 „Sudie, darželi, mielas“. priešmokyklinės grupės išleistuvės.
    • 2016-05-30 Neringos meno mokyklos vaikų teatro studijos ,,Nendrelė“ spektakliukas ,,Mergytė ieško pasakos“ (pagal R.Skučaitės 2-jų d. pjesę).
    • 2016-05-31 Respublikinis projektas ,,Tiesiu draugystei rankutes“. Padėkos diena Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Papartėlis“.
    • 2016-06-01 Vaikų gynimo dienos pramogėlės ,,Ant vasarėlės sparnų“Apsikabinimo akcija „Taikos glėbys“. Piešinių parodėlė „Taika“.
    • 2016-06-13/19 Tarptautinio eTwinning projekto „Spalvotos dainelės“ (Colorful songs) partnerių iš Gran Kanarijos (Ispanija) vizitas Nidos lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“.
    • 2016-06-21 Klaipėdos visuomenės sveikatos biuro užsiėmimai su vaikai plokščiapėdystės profilaktikai.
    • 2016-09-01 Rugsėjo 1-oji šventė
    • 2016-09-05 Pažintinis-kūrybinis užsiėmimas Neringos istorijos muziejuje, Žvejo sodyboje.
    • 2016-09-06 Sveikatingumo žygis Baltijos jūros dienai paminėti
    • 2016-09-05 Pažintinė išvyka į Neringos policijos komisariatą.
    • 2016-10-03 Neringos policininkų pasveikinimas su profesine švente.
    • 2016-10-06 Pažintinė išvyka į Klaipėdos mini zoologijos sodą.
    • 2016-10-12 Sveikatingumo žygis į Nidos kopas
    • 2016-10-15 Menų studijos „Linksmos spalvos“ organizuotas vaikų ir moksleivių piešinių konkursas „Rudens peizažas“.
    • 2016-11-04 Atšvaitų dienos minėjimas, atšvaikukų gaminimas.
    • 2016-11-11 Vaikų koncertas KTIC „Agila“ Neringos miesto gimtadienio proga.
    • 2016-11-16 Rudens palydų šventė (Ožio diena, šv. Martynas, bei Neringos miesto įkūrimo šventė) „Rudenėli, ačiū tau!“
    • 2016-11-19 Kuršių kiemas (Neringos miesto įkūrimo šventė).
    • 2016-12-06 Kalėdiniai sveikinimai Neringos PSPC slaugos skyriaus pacientėms.
    • 2016-12-07 Stalo teatro spektaklis „Pasaka apie karalius“.
    • Piešiniai Klaipėdos respublikinei vaikų ligoninei „Žiemos pasaka“
    • 2016-12-16 Kalėdinė šventė: susitikimas su Kalėdų seneliu .
    • 2016-12-19Edukacinis užsiėmimas „Kalėdinis žaisliukas iš gamtinių medžiagų“ su KNNP specialistais .
    • 2016-12-20Ataskaitinė šventinė vaikų šokių popietė (Sportinių šokių klubas „Klaipėdos žingsnis

Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ parengti projektai:

  • ,,Ir pražydo pienės geltonai“
  • ,,Žuvininkai mes esme“ (tęstinis projektas)

Tarptautiniai ES projektai

  • Tarptautinis eTwinning daugiašalės mokyklų partnerystės projektas „Spalvotos dainelės” (Colorful

Kitų respublikos įstaigų programos, projektai, konkursai:

  • Tarptautinė socialinė programa „Zipio draugai“ (priešmokyklinei grupei).
  • Aplinkosauginio švietimo fondo (FEE) Gamtosauginių mokyklų programa.
  • Respublikinės ikimokyklinių įstaigų darbuotojų asociacijos „Sveikatos želmenėliai“ programa.
  • Klaipėdos lopšelio darželio „Papartėlis“ projektas „Tiesiu draugystei rankutes“.
  • Menų studijos „Linksmos spalvos“ ir Vilniaus MSCB vaikų bibliotekos ,,Saulutė” trečiasis respublikinis vaikų ir moksleivių piešinių konkursas „Lietuvos architektūros perlai“.
  • Menų studijos „Linksmos spalvos“ respublikinis vaikų ir moksleivių piešinių konkursas „Rudens peizažas“.
  • Telšių lopšelio-darželio „Eglutė“ organizuotas respublikinis piešinių konkursas „Linkėjimai Telšiams“.
  • Konkursas „Geriausiai tvarkoma mokyklos edukacinė erdvė -2016″. Apžiūrą-konkursą inicijavo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, organizavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.

Nidos lopšelis-darželis "Ąžuoliukas" dalyvauja  eTwinning projekte "Colorful songs"

 

Mūsų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ dalyvauja Comeniusdaugiašalės mokyklų partnerystės projekte „Spalvingos dainelės“ („Colorful songs“). Projektinei veiklai nuo 2015 m. rugsėjo mėn. bendradarbiavimui susibūrė vienuolika mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų iš ES šalių: Italijos, Ispanijos (projekto koordinatorius), Islandijos, Graikijos, Didžiosios Britanijos, Grenlandijos, Prancūzijos, Danijos ir Lietuvos.

Ugdytiniai kartu su pedagogais tyrinės naujas kultūras, įgis ir gilins savo ugdymosi įgūdžius, klausysis muzikos, patys pieš pagal kitų šalių muzika, rinks kitos šalies labiausiai patikusią muziką. Mūsų ugdytiniai, pedagogai taip pat turės spalvinti, piešti ar kitaip kurti darbelius pagal kitos šalies garsų dainininką-menininką. Naudojant IKT įrankius, jie geriau pažins Europos kultūrą ir vertybes per istorijas. Bus naudojami vaizdo,garso ir muzikos bei kompiuterinės technologijos, vaikai susipažins su kalbų įvairove Europoje.

Vienas iš mūsų tikslų yra dirbti kartu, padėti mūsų vaikams pamatyti ir pažinti kitų tautų kultūras ir galiausiai pamatyti, kaip kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie mūsų visuomenės gerinimo. Ugdytiniai turės galimybę jau ikimokykliniame amžiuje daugiau sužinoti apie Europą, apie jų bendraamžių gyvenimą kitose šalyse, susipažinti su skirtingomis kultūromis, tradicijomis.

 

https://twinspace.etwinning.net/11345/home 

 

Nidos lopšelis-darželis "Ąžuoliukas" apdovanotas kokybės ženkleliu

kokybes zenklelis

 

Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ –

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ baigiamasis partnerių susitikimas

Šių metų birželio 20-27 dienomis Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ vyko daugiašalės Comenius mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“) baigiamasis partnerių susitikimas. Susitikimo tikslas – apžvelgti ir aptarti vykdyto projekto rezultatus ir baigiamuosius darbus, supažindinti svečius su Lietuvos švietimo sistema bei su kultūrine, gamtine Neringos vaikų ugdymo(si) terpe. Susitikime dalyvavo devynių mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos (Kreta), Grenlandijos, Islandijos, Ispanijos (Gran Kanarija), Italijos (Sicilija), Kipro, Prancūzijos (Gvadelupa) ir Lietuvos.
Iškilmingas partnerių sutikimas vyko Nidos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“. Svečius pasveikino ir pristatė darželio direktorė Joana Mažeikienė, trumpai apžvelgusi vykdytas projekto ,,Kartą saloje“ veiklas darželyje. Auklėtojos ir vaikai, pasipuošę tautiniais kostiumais, parodė svečiams šiltą meninę programėlę ,,Sveiki atvykę į Lietuvą“, kuria svečiai liko labai sužavėti. Į susitikimą atvykusi Neringos savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Asta Baškevičienė projekto dalyviams pristatė Lietuvos švietimo sistemos ypatumus. Projekto ,,Kartą saloje“ koordinatorė iš Ispanijos Cecilija Kantizano Mariskal (Cecilia Cantizano Mariscal) padėkojo visiems projekto dalyviams už įdėtą darbą ir pastangas, pasidžiaugė visų partnerių aktyvumu, mokytojų ir vaikų kūrybingumu vykdant projekto veiklas, kurios neabejotinai praturtino ugdomuosius užsiėmimus visose projekte dalyvavusiose mokyklose, suteikė džiaugsmo vaikams ir atvėrė vartus vaikų ir mokytojų draugystei.
Svečiai turėjo galimybę apsilankyti darželio grupėse, susipažinti su ugdomąja vaikų aplinka, pakalbinti mažylius. Visus džiugino projektui sukurti vaikų darbeliai, kurie buvo dovanojami kaip suvenyrai atminčiai apie Lietuvą ir Nidos lopšelį-darželį ,,Ąžuoliukas“. Savo ruožtu svečiai darželiui dovanojo lauktuves, atvežtas iš savo valstybių – suvenyrus, nuotaikingai iliustruotas vaikiškas knygeles su nuostabiomis istorijomis.
Susitikimo dalyviai turėjo gražių progų pažinti Neringą, jos kultūrinį gyvenimą. Svečius šiltai priėmė Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis, mero pavaduotojas Dovydas Mikelis bei administracijos direktoriaus pavaduotojas Sigitas Šveikauskas. Nė vieno nepaliko abejingo Nidoje vykęs Tarptautinis folkloro festivalis „Tek saulužė ant maračių“, Joninių šventė su kupoliavimais, burtais, vainikų pynimais ir plukdymais mariose, meninėmis Lietuvos ir užsienio folkloro ansamblių programomis – visa tai paliko neišdildomą įspūdį. Svečiai grožėjosi Kuršių nerijos gamta – pušynais, smėlio kopomis, pajuto permainingus pajūrio orus, braidė Baltijos jūroje. Susipažindami su istorine Kuršių nerijos praeitimi, mokytojai lankėsi Neringos istorijos muziejuje, Thomo Manno muziejuje, apsilankė etnografinėse Nidos kapinaitėse, bažnyčiose, lipo į Raganųkalną Juodkrantėje. Su malonumu darė sau suvenyrus: spalvino medines kurėnų vėtrungėles, turėjo galimybęper Kuršių marias laivu nuplaukti į Minijos kaimą, Uostadvarį. Pakiliai nuteikė Nidos tautodailininkas gintaro meistras Algirdas Marčius, svečių garbei ir projekto ,,Kartą saloje“ sėkmei rusenančioje ugnyje aukojęs gintaro dulkes. Įvyko ir draugystės vakaras su Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ auklėtojomis, kurio metu visi galėjome skanauti Kuršių nerijos ir įvairių Europos šalių tradicinių patiekalų. Pažintį su Lietuva svečiams pratęsė kelionė į Klaipėdos senamiestį, Palangos gintaro muziejų, kaimo turizmo sodybą ,,Vienkiemis“.
Comenius projekto ,,Kartą saloje“ bendradarbiavusioms Europos mokykloms dvejus metus trukusi programa įnešė daug naujovių, jaudinančių potyrių, padėjo užmegzti puikių pažinčių bei įtraukė į daugelį įdomių užsiėmimų, praturtindama ugdomąją veiklą. Visi dalyviai džiaugėsi, galėdami būti šio Comenius projekto dalimi, nes jis suteikė galimybę praplėsti savo akiratį, tapti atviresniems naujoms galimybėms bei pokyčiams.
Atsisveikindami projekto dalyviai vieni kitiems davė viltingą pažadą senos anglų dainos žodžiais: ,,Mes ir vėl susitiksim... nežinau, nei kur, nežinau kada... Bet žinau, mes vėl susitiksim kurią nors saulėtą dieną".
Ramunė Pečiukonytė,
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“
direktorės pavaduotoja ugdymui
2015 m.
NuotraukojeComenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos (Kreta), Grenlandijos, Islandijos, Ispanijos (Gran Kanarija), Italijos (Sicilija), Kipro, Prancūzijos (Gvadelupa) ir Lietuvos.

 

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“:

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kipre

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus vykdo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių mokiniams kurti kartu, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – betarpiškai pažinti bendradarbiaujančias šalis ir semtis pedagoginės patirties iš partnerių.

Šių metų kovo pabaigoje – balandžio pradžioje įvyko tarptautinio Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kipre. Tikslas – susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Kipre, o taip pat – pažinti kultūrinę bei gamtinę vaikų ugdymo(si) terpę. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos ir Lietuvos.

Susitikimas vyko 9-ojoje pradinėje Kapsalos mokykloje Limasolyje. Visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Joana Agelidu (Ioanna Aggelidou), mokytojas, vizito Kipre koordinatorius Andreas Kuris (Andreas Kouris), mokytojai ir mokiniai. Parengta puiki meninė pradinių klasių mokinių programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Į susitikimą atvyko ir mokyklų inspektorius – ponas Christosas Demostenas (Christos Demosthenous), kuris pristatė Kipro švietimo sistemos ypatumus. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti klasėse, bendrauti su mokiniais, mokytojais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla, klasėmis. Mokykloje vyrauja šilti santykiai tarp vaikų ir mokytojų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Kiekviena klasė aprūpinta informacinėmis technologijomis – kompiuteriais, išmaniosiomis lentomis, bet nemažą ugdymo dalį sudaro ir tradicinės priemonės. Mokykloje sudarytos palankios sąlygos vaikų saviraiškai plėtotis, įžengus į bet kurią klasę iškart pastebima ir juntama itin stipri vaikų kultūra kaip vienas pagrindinių mokyklos etoso dėmenų. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir saldžiomis, linksmomis dovanėlėmis. Nuo Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ Limasolio mokyklos šeimininkams buvo įteikti vaikų darbeliai – ,,Lietuva“ ir širdutės su lietuvių tautine simbolika.

Vizito metu projekto dalyviai lankėsi Akrotirio Ekologinio švietimo ir informacijos centre(Akrotiri Environmental Education and Information Centre), kur stebėjo centro darbuotojų užsiėmimus su mokyklinio amžiaus vaikais. Tai – vienas iš aplinkosauginio švietimo centrų, įkurtų Kipro Švietimo ir kultūros ministerijos. Pagrindinis Akrotirio centro tikslas – skatinti unikalios gamtos ir kultūros pažinimą Akrotirio pusiasalyje, įgyvendinant šviečiamąsias programas ir parodas. Užsiėmimai grindžiami tarpdalykiniais ryšiais – gamta ir kultūra, krašto istorija, kur pagrindinis dėmesys – aktyvaus piliečio ugdymas, jo saviraiškos atskleidimas. Centras modernizuotas, gausiai aprūpintas išmania kompiuterine technika ir šiuolaikine, gamtos stebėjimui skirta įranga. Patalpos ir ekspozicijos taip pat pritaikytos ir asmenims su fizinėmis negaliomis.

Susitikimo dalyvius sužavėjo kultūrinė vizito Kipre programa, skirta susipažinti su kultūrine vaikų ugdymosi terpe. Aplankėme vidurmažiais statytą venecijietišką Tzielefos tiltą ūksmingame Pafos miške, etnografinį, tradiciniais Kipro saldėsiais kvepiantį Omodos miestelį, didingas Kipro šventyklas, gėrėjomės uolėtomis pakrantėmis plaukdami laivu iki unikalaus gamtos draustinio – Akamas pusiasalio, į žydrą Viduržemio jūrą žvelgėme nuo svaiginančios Afroditės uolos, klaidžiojome antikiniuose Kuriono griuvėsiuose ir dainavome įspūdingame Kuriono teatre, pastatytame II a. pr. Kr., vykome į graikų ir turkų padalintąją Nikoziją, kur iš apžvagos bokšto bandėme žvilgsniu aprėpti senąjį miestą, Nikozijos muziejuje dar kartą prisilietėme prie turtingo istorinio Kipro palikimo: domėjomės senaisiais architektūriniais miesto saugumo sprendimais, grožėjomės unikalia antikine keramika, auksu siuvinėtais senaisiais kostiumais... Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės...

Susitikimo Kipre metu aptartos tolesnės projekto ,,Kartą saloje“ veiklos, bendradarbiavimo gairės bei būsimas baigiamasis partnerių susitikimas Nidoje šių metų birželio mėnesį, kur turėtume sulaukti itin gausaus svečių būrio iš užsienio.

Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.

Ramunė Pečiukonytė,

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“

direktorės pavaduotoja ugdymui

2015 m.

NuotraukojeComenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš Islandijos, Lietuvos, Gvadelupos, Lenkijos, Graikijos, Kipro ir Jungtinės Karalystės

 

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kretoje

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus įgyvendina Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių ugdytiniams kurti kartu, pažinti šalis partneres, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – dar ir betarpiškai semtis pedagoginės patirties.

Gegužės mėn. įvyko projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kretoje. Tikslas – tobulinti pedagogų kompetencijas, susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Graikijoje, susipažinti su kultūrine bei edukacine vaikų ugdymo(si) terpe Kretoje. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Kipro, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos, Italijos, Ispanijos ir Lietuvos.

Susitikimas vyko 2-ojoje ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje Ierapetroje, kurioje buvo surengta visų 10-ies šalių - projekto dalyvių - vaikučių darbelių (draugystės knyga, šventės, pasakos, švenčių ataskaita) paroda, nuotraukų ekspozicija. Ikimokyklinė įstaiga , turinti tik 2 grupes, sužavėjo modernia ugdomąja ir poilsio zonų aplinka, vaikų darbeliais, vaikų ir tėvų noru bendrauti.

Apsilankymo mokykloje dieną visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Eleni Makrou, vizito Kretoje koordinatorė Despina Tsifelaki, tėvų atstovai ir ugdytiniai. Parengta puiki meninė programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti grupėse, bendrauti su vaikais, pedagogais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla. Įstaigoje vyrauja itin šilti santykiai tarp vaikų ir pedagogų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir linksmomis dovanėlėmis. Kiekviena šalis, mes taip pat, padovanojome darželiui vaikų darbelių ir suvenyrų su lietuvių tautine simbolika.

     Kitą dieną lankėmės 1-oje pradinėje mokykloje Ierapetroje, kur stebėjome gamtos ir fizinio lavinimo užsiėmimus. Mokiniai ir mokytojai nekantravo pabendrauti su svečiais. Visi buvo labai draugiški. Mokykla modernizuota, gausiai aprūpinta kompiuterine technika ir šiuolaikine įranga. Jaučiama ypač didelė tėvų pagalba ir materialinė parama.

       Oficiali projektinė veikla tęsėsi miesto savivaldybėje susitikimu su miesto Meru. Buvome nuoširdžiai pasveikinti, supažindinti su miesto valdymo sistema, taip pat pakviestais korespondentais, kurie sekančią dieną informaciją pateikė televizijoje ir laikraštyje.

Vizito metu mums buvo organizuota labai intensyvi veikla, kuri padėjo geriau pažinti šalies kultūrą, tradicijas. Kartu su projekto dalyviais lankėmės senoviniuose miestuose Myrtos, žymiuose Knoso rūmuose, Herakliono archeologiniame muziejuje,Spinalongos saloje.

Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės...

Susitikimo Kretoje metu stebėjome pradinės mokyklos mokinių pamokas, aptarėme projekto ,,Kartą saloje“ veiklas, ir būsimą partnerių susitikimą Lietuvoje, Nidoje šių metų birželio mėnesį.

Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.

 

 ImageImage

 

 

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“:

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kipre

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus vykdo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių mokiniams kurti kartu, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – betarpiškai pažinti bendradarbiaujančias šalis ir semtis pedagoginės patirties iš partnerių.

Šių metų kovo pabaigoje – balandžio pradžioje įvyko tarptautinio Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kipre. Tikslas – susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Kipre, o taip pat – pažinti kultūrinę bei gamtinę vaikų ugdymo(si) terpę. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos ir Lietuvos.

Susitikimas vyko 9-ojoje pradinėje Kapsalos mokykloje Limasolyje. Visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Joana Agelidu (Ioanna Aggelidou), mokytojas, vizito Kipre koordinatorius Andreas Kuris (Andreas Kouris), mokytojai ir mokiniai. Parengta puiki meninė pradinių klasių mokinių programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Į susitikimą atvyko ir mokyklų inspektorius – ponas Christosas Demostenas (Christos Demosthenous), kuris pristatė Kipro švietimo sistemos ypatumus. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti klasėse, bendrauti su mokiniais, mokytojais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla, klasėmis. Mokykloje vyrauja šilti santykiai tarp vaikų ir mokytojų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Kiekviena klasė aprūpinta informacinėmis technologijomis – kompiuteriais, išmaniosiomis lentomis, bet nemažą ugdymo dalį sudaro ir tradicinės priemonės. Mokykloje sudarytos palankios sąlygos vaikų saviraiškai plėtotis, įžengus į bet kurią klasę iškart pastebima ir juntama itin stipri vaikų kultūra kaip vienas pagrindinių mokyklos etoso dėmenų. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir saldžiomis, linksmomis dovanėlėmis. Nuo Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ Limasolio mokyklos šeimininkams buvo įteikti vaikų darbeliai – ,,Lietuva“ ir širdutės su lietuvių tautine simbolika.

Vizito metu projekto dalyviai lankėsi Akrotirio Ekologinio švietimo ir informacijos centre(Akrotiri Environmental Education and Information Centre), kur stebėjo centro darbuotojų užsiėmimus su mokyklinio amžiaus vaikais. Tai – vienas iš aplinkosauginio švietimo centrų, įkurtų Kipro Švietimo ir kultūros ministerijos. Pagrindinis Akrotirio centro tikslas – skatinti unikalios gamtos ir kultūros pažinimą Akrotirio pusiasalyje, įgyvendinant šviečiamąsias programas ir parodas. Užsiėmimai grindžiami tarpdalykiniais ryšiais – gamta ir kultūra, krašto istorija, kur pagrindinis dėmesys – aktyvaus piliečio ugdymas, jo saviraiškos atskleidimas. Centras modernizuotas, gausiai aprūpintas išmania kompiuterine technika ir šiuolaikine, gamtos stebėjimui skirta įranga. Patalpos ir ekspozicijos taip pat pritaikytos ir asmenims su fizinėmis negaliomis.

Susitikimo dalyvius sužavėjo kultūrinė vizito Kipre programa, skirta susipažinti su kultūrine vaikų ugdymosi terpe. Aplankėme vidurmažiais statytą venecijietišką Tzielefos tiltą ūksmingame Pafos miške, etnografinį, tradiciniais Kipro saldėsiais kvepiantį Omodos miestelį, didingas Kipro šventyklas, gėrėjomės uolėtomis pakrantėmis plaukdami laivu iki unikalaus gamtos draustinio – Akamas pusiasalio, į žydrą Viduržemio jūrą žvelgėme nuo svaiginančios Afroditės uolos, klaidžiojome antikiniuose Kuriono griuvėsiuose ir dainavome įspūdingame Kuriono teatre, pastatytame II a. pr. Kr., vykome į graikų ir turkų padalintąją Nikoziją, kur iš apžvagos bokšto bandėme žvilgsniu aprėpti senąjį miestą, Nikozijos muziejuje dar kartą prisilietėme prie turtingo istorinio Kipro palikimo: domėjomės senaisiais architektūriniais miesto saugumo sprendimais, grožėjomės unikalia antikine keramika, auksu siuvinėtais senaisiais kostiumais... Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės...

Susitikimo Kipre metu aptartos tolesnės projekto ,,Kartą saloje“ veiklos, bendradarbiavimo gairės bei būsimas baigiamasis partnerių susitikimas Nidoje šių metų birželio mėnesį, kur turėtume sulaukti itin gausaus svečių būrio iš užsienio.

Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.

 

Ramunė Pečiukonytė,

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“

direktorės pavaduotoja ugdymui

2015 m.

P1460555 P1450711

 

 

FUTBOLIUKO DRAUGAI – NIDOS LOPŠELYJE-DARŽELYJE „ĄŽUOLIUKAS“

Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ šių metų lapkričio 24 d. gauste gaudė nuo vaikų kojų bildesio, entuziastingų šūksnių ir plojimų: vyko projekto ,,Futboliuko draugai“, kurį parėmė Neringos savivaldybė, šventė ir draugiškos vaikų varžybos, skirtos Neringos miesto 53-mečiui paminėti. Susitiko šešios komandos: trys Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ komandos ir trys Neringos vidurinės mokyklos Juodkrantės skyriaus priešmokyklinukų ir pirmokų bei Nidos skyriaus pirmokų komandos. Šventę papuošė Neringos meno mokyklos šokėjų grupė, vadovaujama J.Staleriūnienės. Šventės dalyvius pasveikino Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ direktorė J.Mažeikienė.

            Komandos prisistatė, pasveikino priešininkus, palinkėjo sau sėkmės ir, ištraukusios burtus, pradėjo varžytis. Varžyboms vadovavo Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė E.Petrėnienė. Kai paaiškėjo nugalėtojai, buvo pasiūlyta futboliuką pažaisti ir mokytojoms bei auklėtojoms – trumpam sugrįžti į vaikystę ir pasilinksminti... Vaikų ir suaugusiųjų žaidime nugalėjo draugystė, pralaimėjusių nebuvo: visi žaidusieji gavo žėrinčius, skanius medalius, palaikymo komandos – gardžius šakočius, o jaunosios šokėjos – saldainių. Mokytojoms ir auklėtojoms buvo įteiktos padėkos. Visi sustojo draugystės nuotraukai...

            Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ bendruomenė dėkoja Neringos savivaldybei už paramą, sportinės energijos palaikymą ir galimybę susitikti su tikrais Futboliuko draugais ir Neringos futbolo ateitimi.

Ramunė Pečiukonytė,
Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“
direktorės pavaduotoja ugdymui,
projekto ,,Futboliuko draugai“ koordinatorė
2014 m. gruodžio 1 d.

 

          

DSCF5003

 

K. Donelaitis šiuolaikinėje ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje

Programos eTwinning projektas "Paukščių metai" skirtas K. Donelaičio 300-ųjų metinbių minėjimui.

        Lietuvos Respublikos Vyriausybė, priėmė nutarimą "Dėl 2014 metų paskelbimo Kristijono Donelaičio metais ir Kristijono Donelaičio 300-ųjų gimimo metinių minėjimo 2010-2014 metų programos metmenų". Šio nutarimo tikslas - deramai paminėti Kristijono Donelaičio 300-ųjų gimimo metinių jubiliejų, visapusiškai įprasminti ir aktualizuoti Kristijono Donelaičio kūrybinį paveldą, veikti Lietuvos kultūros politiką - suteikti nacionalinės kultūros ištakoms naujos prasmės, suformuoti tarptautiniu mastu naują temą, kuri domintų UNESCO nares.

PROJEKTO TIKSLAS - susipažinti su literatūriniu lobynu ir įsigilinti į jo reikšmę ir prasmė šių dienų kultūriniame kontekste ugdant mažuosius gyvųjų vertybių puosėlėtojus.

UŽDAVINIAI:

  • skatinti vaikus pažinti ir gerbti savo kraštą, jo gyvąsias vertybes:kalbą, gamtą ir žmones, kurie tai puoselėja, bei patiems aktyviai įsijungti į puosėlėtojų ratą;
  • apmąstyti paukščių vietą mūsų gyvenimo erdvėje siejant dvasingumą ir atsakingumą;
  • gilinti ir stiprinti šeimyninius ryšius, įjungiant tėvus bei senelius į projekto veiklą;
  • kiekvienai Lietuvos Respublikos įstaigai parengti iliustruotą K. Donelaičio "Metų" ištrauką parodai Maironio lietuvių literatūros muziejuje;
  • pažinti kitas kultūras, tobulinti užsienių kalbų žinias, pasidalinti patirtimi bei šiuolaikiškomis mokymo praktikomis.

METODINIS LEIDINYS "K. Donelaitis šiuolaikinėje ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje"

 

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Italijoje

Pagal Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius paprogramę, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, Nidos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ trys pedagogės dalyvavo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“) susitikime Italijoje, saulėtoje Sicilijos saloje.

Susitikime dalyvavo mokyklų – partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Kipro, Ispanijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos ir Lietuvos.

Pirmoji pažintis su lankomos mokyklos mokiniais vyko Ragūzos mieste Kultūros centro salėje, kur mokyklos mokiniai ir mokytojai stebėjo mokinių dramos būrelio parengtą spektaklį „Pinokis“ pagalitalų rašytojo Carlo Collodi knygą vaikams „Pinokio nuotykiai“.

Circolo Didacttico „Palazzelo“ mokykla, po vasaros karščių atsidariusi tik rugsėjo 17dieną, rūpestingai ruošėsi svečių sutikimui. Mokyklos sienos ir erdvės, išpuoštos dešimties šalių vėliavėlėmis, plakatais apie kiekvieną šalį- partnerę, bylojo apie tai, kad čia susitekusi draugiška ir stipri bendruomenė, kuri ypač nekantriai laukė mūsų susitikimo. Mokyklos direktorė, kartu su pakviestais korespondentais, pasveikino visus projekto dalyvius, palinkėjo gero darbo ir pakvietė paklausyti pačių mažiausiųjų išmoktų dainelių, o po to apžiūrėti mokyklos. Visas klases būtinai turėjome aplankyti, nes mokiniai buvo padarę svečiams dovanėles –nupieštas visų šalių partnerių vėliavėles, o taip pat įvairiom kalbom išmokę dainą „Jei esi laimingas“.

Susitikimo metu buvo aptariamos projekto veiklos nuo vieno susitikimo iki kito, aptarti sunkumai, pasikeista vaikų piešiniais, suvenyrais, pristatoma CD medžiaga, pasikeista informacinių technologijų informacija eTwinning‘e, TwinSpace.

Kultūrinė vizito programa buvo suplanuota ypač turiningai. Aplankėme Si­ra­kū­zaus, vie­ną se­niau­sių ir žy­miau­sių Si­ci­li­jos mies­tų, aukščiausią Europoje ugnikalnį- Etnos ugnikalnį, viduramžių pilį, antikinio teatro griuvėsius bei Taorminos sodus, kuriuose auginami egzotiniai augalai, grožėjomės vyraujančia barokine architektūra.

Dalyvavimas daugiašalės mokyklų partnerystės Comenius projekte – neįkainojama patirtis, bendradarbiaujančiose Europos mokyklose.

 Joana Mažeikienė, direktorė

Sicilijoj trainingvisa grupė su Ragusos Meru IT

 

Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Islandijoje, Reikjavike

Pagal Comenius daugiašalį projektą „Kartą saloje“ balandžio mėn. buvome išvykę į susitikimą į Islandiją Sjalandscoli mokyklą Reikjavike.

Pati šalis Islandija labai įspūdinga, pasitiko mus pavasarišku lietučiu ir saule.

Viena naujausių mokyklų, moderni Sjalandscoli mokykla, pastatyta iš juodos lavos spalvos medžiagos su raudonos ir geltonos spalvos sienomis, su mažu upeliu, tekančiu po mokyklos pastatu. Stebino tai, kad mokyklos neriboja jokios tvoros, nors mokykla yra ant pat jūros kranto ir šalia gatvės. Kieme įrengta daug žaidimų ir sporto aikštelių. Aikštelės pilnai išnaudojamos - visi vaikai ir mokytojai kasdien 10.00 val. (per antrą pertrauką) bet kokiu oru privalomai eina į lauką.

Mokykloje mokosi apie 300 mokinių nuo 5 iki 16 metų. Šioje mokykloje veikia ir internacionalinė mokyklėlė (apie 16 mokinių iš įvairių šalių). Pravėrus mokyklos duris, nustebino atviros erdvės, mokinių ir mokytojų tarpusavio bendravimo atvirumas ir draugiškumas. Mokyklos erdvė nėra suskirstyta į atskiras patalpas, klasių neskiria sienos. Visos erdvės išnaudotos mokymuisi. Klasės atskirtos tik spintelėmis arba demonstruojamais vaikų rankų darbeliais.. Nepaisant to, jie vieni kitiems netrukdo dirbti, mokykloje vyrauja tyla, ramybė, susikaupimas. Pastebėjome, kad pamokų metu vaikai laisvai vaikšto, bendrauja, dirba kompiuteriu ar atlieka mokymo užduotis.

Mokyklos tradicija - iš ryto dainuoti - puikiai nuteikia visai dienai. Įdomus dalykas, kad vaikai mokykloje suskirstyti grupelėmis pagal jų gebėjimus, o su spec. poreikių turinčiais vaikais dirbama atskirose patalpose. Islandijos mokyklose privalomas dalykas-plaukimas. Lankoma mokykla taip pat turi didelį baseiną. Vizito metu turėjome galimybę stebėti plaukimo pamoką.

Didelis dėmesys ir pagarba Islandijoje skiriamas gamtai ir gamtos ištekliams saugoti.. Šioje mokykloje sustiprintas gamtosauginis ugdymas ir sveikatingumas. Todėl mokiniai kartu su mokytojais kartą per savaitę išeina į mokomąjį turistinį žygį į gamtą. Jie keliauja, slidinėja, kopia į kalnus, maudosi atviruose vandenyse.

Projekto „Kartą saloje“ vizito metu susitikome ir dalinomės patirtimi su partneriais- pedagogais iš Islandijos, Prancūzijos, Italijos, Graikijos, Kipro, Lenkijos, Grenlandijos. Islandai mums skyrė daug dėmesio, parodė ir supažindino su įspūdingiausiomis vietomis nepaprasto grožio Islandijos saloje. Aplankėme Nacionalinį parką karštais geizeriais ir auksiniu vandens kriokliu, Nautkolsviko paplūdimį su karštu geoterminiu atviru baseinu, Žydrąją lagūną, Reikjaviko pasididžiavimą - vikingų laivą, koncertų rūmus ir kt.

Šiltas visų šalių partnerių bendravimas įvairioje veikloje, buvimas drauge dar labiau leido pajusti kitų kultūrų ugdymo ypatumus, sustiprino draugystę. Lavėjo kalbiniai įgūdžiai, įgijome žinių, kurias tikimės panaudoti organizuojant veiklą savo įstaigoje.

Rūta Bukauskienė

Ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, 2014m.

Prie kriokliųIslandija

                 Comenius projekto "Kartą saloje" partnerių susitikimas Ispanijoje

Pagal Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius paprogramę, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, Nidos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“  atstovės spalio mėn. dalyvavo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje...“ („Once Upon an Island“) pirmame projekto partnerių susitikime, kuris vyko Ispanijoje, Gran Canarijos saloje, Las Palmase. Susitikime dalyvavo mokyklų – partnerių atstovai iš 10-ies Europos šalių (Didžiosios Britanijos, Graikijos, Kipro, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos, Lietuvos).mokykloje 2

 CEIP San Jose Artesano mokyklos direktorius pasveikino visus projekto dalyvius, palinkėjo gero darbo ir pakvietė apžiūrėti mokyklos. Mokyklos mokiniai pristatė savo mokyklą ir jos veiklą. Mokiniai buvo padarę svečiams savo dovanėles, o taip pat – parengę spektaklį apie jūros gyvūnus ir jų išsaugojimą...

Susitikimo metu kiekviena šalis -partnerė pristatė save ir susipažino su kitų šalių mokyklomis. Buvo aptariamos 2013-2015 m. projekto veiklos, pasikeista vaikų piešiniais, suvenyrais, pristatoma CD medžiaga. Informacinių technologijų centre keitėmės informacija ir mokėmės, kaip talpinti medžiagą eTwinning‘e. Turėjome galimybę susipažinti su pedagogų švietimo ir pagalbos centru. Sužinojome, kad centras mokytojams yra didžiulė pagalba, nes čia pagal jų užsakymą yra išduodamos papildomos metodinės medžiagos komplektai. Lagaminai prikraunami knygų, kurias grąžina po savaitės ir renkasi kitas.

Vizito programa buvo suplanuota dalykiškai ir turiningai.

prie Mas Palomas kopu aikštelėjeLas Palmas yra Gran Kanarijos sostinė ir didžiausias miestas. Čia gausu išlikusių senovinių pastatų. Seniausiame miesto rajone, aplankėme didingą Catedral de Santa Ana katedrą. Casa de Colon didžiuojasi istorijos ir meno centro statusu. Šis pastatas mena didingojo keliautojo Kristupo Kolumbo laikus. Kadaise čia buvo Gran Kanarijos salos valdytojo namai, o dabar įkurtas muziejus. Jame 13 ekspozicijų salių, kurios supažindina su Kanarų salų istorija ir ryšiais su Amerikos žemynu, didžiaisiais geografiniais atradimais.

Vizito metu aplankėme vakarinėje salos dalyje įsikūrusį Cactualdea – kaktusų parką. Čia ne tik apie 1200 rūšių kaktusų, atvežtų iš Meksikos, Gvatemalos, Madagaskaro ir kitų kraštų, tačiau ir kitų egzotiškų augalų.

Sostinėje Las Palmas driekiasi auksinis Las Kanteras paplūdimys- vienas gražiausių miesto paplūdimių visoje Ispanijoje, kuriame turėjome galimybę išbandyti vandens švelnumą ir smėlio karštį...

Pamatyti visas salos grožybes ir pervažiuoti nuo vienos pakrantės iki kitos (apie 50-60 km.), įmanoma tik kruopščiai viską suplanavus.

Nepastebėjome, kaip pralėkė dienos,- tiek gerų įspūdžių, naujų draugų, kolegų, naujos patirties. Įspūdinga sala, nuostabi gamta, draugiški ir mandagūs žmonės. Džiugina tai, kad tokie kūrybiniai projektai motyvuoja tobulėti, domėtis kitų šalių kultūra, atveria naujas galimybes, ugdo toleranciją.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Joana Mažeikienė,  Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ direktorė

2013 m.

 

visi

 

  

               COMENIUS daugiašalis projektas "Kartą saloje"

               Mūsų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ateinančius dvejus metus dalyvaus Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekte „Kartą saloje...“ („ Once Upon An Island“). Projektinei veiklai nuo 2013 m. rugpjūčio iki 2015 m. liepos mėn. bendradarbiavimui susibūrė dešimt mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų iš ES šalių- salų:Italijos, Ispanijos (projekto koordinatorius), Lenkijos, Islandijos, Graikijos, Didžiosios Britanijos, Grenlandijos, Prancūzijos, Kipro ir Lietuvos.                   
           Ugdytiniai kartu su pedagogais tyrinės naujas kultūras, įgis ir gilins savo ugdymosi įgūdžius, klausysis ir kurs pasakas pagal paveikslėlius, patys pieš, iliustruos kitų šalių pasakas, mokysis skaityti. Mūsų ugdytiniai, pedagogai, tėvai ir seneliai bus kviečiami atliepti projekto tikslus iratlikti tam tikras užduotis (pavyzdžiui, „Senelių-močiučių klubas“ seks vaikams pasakas, rengs išvykas į teatrą (senelis ir anūkas), ekskursijas į biblioteką, interneto susitikimus su ugdytiniais ir pedagogais iš mokyklų partnerių, ir kt.). Vakaronės ir literatūriniai susitikimai su tėvais ir seneliais praturtins vaikų žinias. Ugdytiniai mokysis dainuoti dainą savo, o vėliau ir partnerių kalba, kur piešinių pagalba istorijas siųs pasirinktam partneriui. Naudojant IKT įrankius, jie geriau pažins Europos kultūrą ir vertybes per istorijas. Bus naudojami vaizdo,garso ir muzikos bei kompiuterinės technologijos, vaikai susipažins su kalbų įvairove Europoje.                     
Vienas iš mūsų tikslų yra dirbti kartu, padėti mūsų vaikams pamatyti i rpažinti kitų tautų kultūras ir galiausiai pamatyti, kaip kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie mūsų visuomenės gerinimo.Ugdytiniai turės galimybę jau ikimokykliniame amžiuje daugiau sužinoti apie Europą, apie jų bendraamžių gyvenimą kitose šalyse, susipažinti su skirtingomis kultūromis, tradicijomis, bei ugdytis toleranciją kitų tautybių žmonėms ir jų gyvenimo būdui. Šis projektas padės ugdyti vaikų pažintinę, komunikacinę, socialinę ir meninę kompetencijas, skatins norą išmokti kitos kalbos žodžių.                     
            Projektas sukvies žmones bendram tikslui, jie įgis naujų patirčių, bus tobulinamos kalbos žinios. Pedagogai turės galimybę išvykti į užsienio šalis, mokysis bendrauti.  Įgyta patirtis bus naudinga kasdieninėje pedagoginėje veikloje, skatins tolimesnį tarptautinį bendravimą ir bendradarbiavimą. Tai nauda visiems, ir vaikams ir pedagogams ir tėvams ir pačiai įstaigai, kuri tampa patrauklesne. Įstaiga į kurią tėvai noriai leidžia vaikus, nes žino, kad bus įtraukti į įvairesnes veiklas.
2014-02-13 5       2014-01-09 2           DSCF1305

„Mano tėviškė – Gintaro kraštas“

           Šis pojektas Nidos lopšelyje darželyje „Ąžuoliukas“ vyksta nuo 2012-09 iki 2013-10.

         Projekto įdėją pasiūlė vaikai, vaikštinėdami ankstyvą rudenį pajūriu . Radę panašų į gintarą akmenėlį ar stikliuką klausinėjo, ar tai tikrai gintaras, ir nuliūsdavo gavę neigiamą atsakymą. Taigi sugrįžę į grupę nutarėme pirmiausia sužinoti, kaip atpažinti tikrą gintarą.Tokia buvo projekto pradžia.

       Projekto tikslas yra suteikti kuo daugiau patirčių ir žinių gintaro atsiradimo, apdorojimo, paplitimo pasaulyje, pritaikymo, atpažinimo srityse.

       Šiems tikslams pasiekti organizavome išvykas prie jūros ieškodami gintaro gabaliukų, ypač po smarkių vėjų; kūrėme dailės darbelius naudodami gintarą ir vandens nugludintas medžio šakeles ; žiūrėjome multfilmą pagal sakmę „Jūratė ir Kastytis“;apsilankėme V.ir K.Mizgirių galerijoje, kur susipažinomesu gintaro gavyba, jo įvairove; žiūrinėdami knygas bandėme atsekti gintaro susidarymo žemėje paslaptį; susidomėjome pavaduotojos ugdymui Ramunės kasdien nešiojamu gintariniu amuletu ir stengėmės kuo daugiau sužinoti apie Juodkrantės lobį, kuris ir išgarsino šį miestelį visame pasaulyje; eksperimentuodami nustatėme tokias gintaro sąvybes kaip kvapą(padegindami, arba patrindami du gintaro gabaliukus),skendimą sūriame vandenyje ir kt; kvietėmės į svečius ir patys lankėmės pas gintaro apdirbimo meistrą, tautodailininką Algirdą Marčių;

       Visa minėta veikla vaikams buvo įdomi. Sudomino tai,kad apie 80% gintaro pasaulyje yra randama prie mūsų Baltijos jūros; kad gintaras jau seniai buvo gabenamas į kitas pasaulio šalis vadinamuoju „Gintaro keliu“ ir ten labai vertinamas; kad prieš kelis šimtus metų žmonės negalėjo laisvai rinkti gintaro ir jį parduoti, už tai grėsė net mirties bausmė; kad manoma, jog mūsų gintaras susidarė iš Skandinavijoje augusių medžių, kuriuos atplukdė upės ir jūros srovės; kad jau akmens amžiuje gintaras buvo panaudojamas, iš jo daryti amuletai, tikėta, kad jie apsaugo žmogų; kad Juodkrantės gintaro lobis,tai ir yra tų amuletų rinkinys, kurį rado paprasti darbininkai Gintaro įlankoje kasdami gintarą daugiau kaip prieš šimtą metų; kad visi jie dabar saugomi Vokietijos muziejuje, kaip ir pats didžausias vientisas gintaro gabalas, kuris sveria apie 10kg,; ir dar daug kitokių įdomybių.

          Vaikai patys pabandė nustatyti gintaro tikrumą panardindami jį į sūrų vandenį, turėjo galimybę paklausti, kodėl taip yra ir ar visada taip būna gintaro meistro A.Marčiaus; paklausyti jo pasakojimo apie gintaro savybes, bei kaip svarbu nešioti gintaro gabaliuką ir jausti jo skleidžiamą šilumą; bandė patys pavirsti tuo dideliu medžiu iš kurio sakų per tūkstančius metų susidarė gintaras, kurio šaknys siurbia vandenį, o šakos stiebiasi į saulę; galėjo prisiliesti prie tūkstantmečius menančio Juodkrantės lobio pasidarydami amuletus iš muilo gabaliuko jį formuodami teptuko ir vandens pagalba, bei modelino.

           Dėkojame visiems prisidėjusiems prie šio projekto, o ypač gintaro meistrui A.Marčiui,ne tik atėjusiam į renginį ir nuoširdžiai papasakojusiam apie gintarą, bet ir pasikvietusiam vaikus į savo gintaro dirbtuves, parodžiusim kaip vyksta gintaro apdirbimas ir kiekvienam padovanojusiam po gintarinį pakabuką.

                                                                                              Parengė priešmokyklinio ugdymo pedagogė Edita Petrėnienė

p.s.projekto nuotraukas žiūrėkite nuotraukų galerijoje

2013-05-17-1 05

Futboliukas-jėga!

Saulė aikštėj tarsi vaikšto,ritinėjas.

Įdomu jai stebėt iš šalies

Greitakojai futbolistai tartum vėjas,

Kas kurį šitą kart nugalės?

             Tai Lietuvos futbolo federacijos(LFF) programos „Sugrąžinkime vaikus į stadijonus“ dalis, skirta ikimokyklinio,priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams. Tai futbolo žaidimas supaprastintomis taisyklėmis pritaikytas šio amžiaus vaikams ir paprastai žaidžiamas salėse šaltuoju metų laiku.(žinoma galima žaisti ir lauke,kai oro sąlygos leidžia).Taigi Futboliukas yra mažasis futbolo brolis.

             Nidos l/d „Ąžuoliukas“ Futboliuką pradėjome žaisti 2011 metų pavasarį, kai priešmokyklinio ugd,pedagogė E.Petrėnienė pabuvojo LFF rengiamuose „Futboliuko“trenerių kursuose ir parsivežė žaidimui reikalingų priemonių (futbolo vartus,žaidėjų aprangą,ir kt.). Nuo to laiko kiekvieną savaitę darželyje vyksta futboliuko užsiėmimai, dažniausia su 3 ir 4 grupių vaikais. Per tą laiką surengėme kelias futboliuko varžybas. Labiausiai įsiminė 2011metų pavasarį vykusi šventė „Futboliukas “, kurioje be miesto vadovų sulaukėme ir LFF atstovo. Atsiliepdami į LFF kvietimą , paminėti LFF organizacijos 90 metį žaidžiant futboliuką, surengėme varžybas tarp Nidos vidurinės mokyklos pirmokų ir l/d priešmokyklinukų.

             Norėdami ir toliau plėtoti šį žaidimą, rašėme projektą „Futboliukas- jėga“   ir prašėme finansavimo iš Neringos savivaldybės biudžeto lėšų.Projekto pobūdis- futboliuko populiarinimas, vaikų fizinio aktyvumo skatinimas; glaudesni darželio bendruomenės narių santykiai teikiant sveikos gyvensenos ir sporto naudą. Bendradarbiavimas su Neringos ugdymo įstaigomis.

             Džiaugiamės gavę finansavimą ir kibome į darbą. Pavasarį surengėme varžybas su Juodkratės lopšelio-darželio „Vyturėlis“ auklėtiniais Nidos lopšelyje –darželyje. Rungtyniavo net keturios komandos dviejose amžaus grupėse. Šį kartą teko nusileisti juodkrantiškiams priešmokyklinukams, kurie buvo nepralenkiami.

             Rudenį,sulaukę palankaus oro, nuvykome į tikrą stadioną Juodkrantėje. Jau vien tai vaikams padarė didelį įspūdį. Jis toks milžiniškas, kad vien perbėgti jį sunku. Dar didesnį malonumą patyrė vaikai rungtyniaudami tarpusavyje.Rungtynių stebėti ir vaikų palaikyti susirinko juodkrantiškių tėvaliai. Sudarėme tiek komandų, kiek vaikai norėjo, žaidėme tol, kol vaikams pabodo. Tai buvo tikra futboliuko šventė. Dėkojame juodkrantiškiams darželinukams bei pradinukams už aktyvų dalyvavimą, už palaikymą, už plakatus, už saldainius bei obuolius .Dėkojame visiems dalyvavusiems ir sportiškai nusiteikusiems pedagogams. Tikimės, kad remonto darbai nesutrukdys surengti baigiamojo šio projekto renginio Nidos lopšelyje-darželyje, kuriame tikimės sulaukti Juodkrantės l/d auklėtinių, bei Nidos ir Juodkrantės mokyklų pirmokų.

p.s. nuotraukas iš renginių žiūrėkite nuotraukų galerijoje.

 P1400702 P1400665  P1400884

„eTwinning“ projektas „Paukščių metai“

Jau saulelė vėl atkopdama budino svietą
Ir žiemos šaltos triūsus pargriaudama juokės,
Šalčių pramonė su ledais sugaišti pagavo,
Ir putodams sniegs visur į nieką pavirto.

Šiemet mūsų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ dalyvauja tarptautiniame“ eTwinning“ projekte „Paukščių metai“ Projektas skirtas Kristijono Donelaičio 300-ųjų gimimo metinių minėjimui.

Projekto trukmė:2013-09 – 2014-05

Projektą Nidos l/d „Ąžuoliukas“vykdo:Priešmokyklinio ugd.pedagogė Edita Petrėnienė ir auklėtoja Rita Katkevičienė.

Projektas vykdomas priešmokyklinėje „Ežiukų“grupėje.

Projekto sumanymo prielaida –ugdyti mažuosius dvasinių vertybių puoselėtojus, pasitelkiant gamtos ir kalbos lobyną –K.Donelaičio „Metus“, atskleidžiančius ne tik neįkainuojamus kalbos lobius, bet ir paukščių pasaulį. Surinktos poemos ištraukos apie paukščius, parengtas užduočių kalendorius, kuriame kiekvienas mėnuo skirtas vis kitam paukščiui. Vaikai skaitys poemos ištraukas, susipažins su senoviškais lietuviškais žodžiais ,mokysis atpažinti paukščius ir jais rūpintis.

K.Donelaičio „Metai“pasaulinio mąsto kūrinys, 1977m. įrašytas į Europos literatūros šedevrų sąrašą. Šių metų lapkričio mėnesį svarstomas“Metų“ įtraukimas į UNESKO 2014m. minimų sukakčių kalendorių klausimas.

Metams žengiant per Europą šis projektas neapsiriboja vien tik Lietuvos partneriais. Programa „eTwinning“ projektu „Paukščių metai“sujungė ikimokyklinio ugdymo įstaigas iš įvairiausių Lietuvos ir Europos kampelių .Projekte dalyvauja 44 ugdymo įstaigos iš 16 Europos šalių.

Kartu su 20 Lietuvos lopšelių-darželių projekte dalyvauja ir darželiai iš Latvijos,Bulgarijos,Estijos,Graikijos,Ispanijos,Prancuzijos,Didžiosios Britanijos,Lenkijos,Maltos,Portugalijos,Suomijos,Turkijos.

Džiaugiamės galimybe sudalyvauti šiame projekte. Tikimės, kad vaikams tai patiks, jie ne tik geriau pažins paukščius,galės prisiliesti prie K.Donelaičio kūrybos, bet ir pajus bendrumą su bendraamžiais iš kitų Europos darželių- žiūrėdami jų sukurtus darbelius, atrasdami žemėlapyje kur jie gyvena, išmokdami pasisveikinti jų kalba ir t.t.

laiskas tevams

top