Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Taikos g. 9a, LT-93121 Neringa
Įstaigos kodas 190893043
Telefonai (8 469) 52 214, 52 254
Faksas (8 469) 52 214
Mob. 8 682 17 435
El. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Įstaigos darbo laikas 7.30-18.00
Pirmasis projekto „Spalvotos dainos“ partnerių susitikimas
2016 lapkričio 5–12 dienomis Gran Kanarijoje (Ispanija), CEIP Juan del Río Ayala mokykloje, Santa Brígida įvyko pirmasis programos Erasmus+ KA2 projekto „Colorful songs“ (Spalvotos dainos) partnerių susitikimas.
Projekto veiklomis siekiama, kad nauji įdomūs metodai, skatinantys kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, sudomintų ir motyvuotų moksleivius domėtis užsienio kalbomis, kitų šalių kultūra, papročiais ir tradicijomis.
Susitikimo metu projekto partneriai iš Lietuvos, Italijos, Graikijos, Ispanijos aptarė ir suderino svarbiausius bei aktualiausius projekto vykdymo klausimus, biudžetą, veiklas, pasiskirstė darbais bei konkrečiais įsipareigojimais.
Projektas „SPALVOTOS DAINOS“ („COLORFUL SONGS“ )
Per skirtingų meno rūšių (poezija, muzika ir tapyba) dialogą, kultūrą ir stilių, Europos mokyklos prisilies prie meno laisvai, be jokių apribojimų ar ribų, naudojant jį kaip priemonę, siekiant padėti vaikams suprasti pasaulį, kuriame gyvename ir prisidės prie pagrindinių įgūdžių vystymo.
Švietimo ir meno sąjunga teigiamai veikia vaikų neuronus, jie leidžia pajusti savigarbą, kultūrinį identitetą ir apsaugą, skatina pripažinimą ir pagarbą kitiems. Todėl projekto partneriai nusprendė tęsti projektą „Spalvotos dainos“ kaip "Erasmus +" Ka2 partnerystės projektą. https://twinspace.etwinning.net
1. Projekto apibūdinimas:
per skirtingas meno šakas vaikas mokysis suprasti pasaulį ir vystyti pagrindinius įgūdžius. Šeimos įsitraukimas būtinas.
2. Tikslai:
Sukurti draugišką ir aktyvią mokyklą. Mokyklos bendruomenės stiprinimas. Komandinio darbo skatinimas, artistiškumo lavinimas, kurti susidomėjimą menu, skatinimas domėtis įvairove mene, o ne žiniasklaidoje vyraujančia nuomone, gerinti kalbinę ir skaitmeninę kompetenciją.
3. Turinys: Spalvingos dainos“ naudoja meną, literatūros ir muzikos išteklius, kaip mokymosi turinį. Kad kiekviena veikla turėtų meno prisilietimą, nėra lengva užduotis, tačiau nėra neįmanoma, su šiek tiek vaizduotės, mes galime spręsti šį klausimą žaismingai ir kad generuoti žinias per apmąstymus ir patirtį. Tačiau mes ne mokysime meno, muzikos ir literatūros klausimais, bet tobulinsime meninius įgūdžius, pavyzdžiui, grožio, saviraiškos, kūrybiškumo, bei skatinsime asmeninį tobulėjimą, ieškosime ryšių su kitomis mokymosi sritimis.
4.Veikla:
a) skirtingų tautybių mokytojų ir mokinių komandos: meno kūrimas, eilėraščiai ir dainos skirtingomis partnerių kalbomis ( tokios komandos koordinuojamos Ispanijos, Italijos, Graikijos )
b) eTwinning klubas su šeimomis: meno kūrimas, skaitymas, dainavimas, eilėraščių rašymas, parodos.
c) Susitikimai/videokonferencijos su vietiniais menininkais arba vizitai į jų namus/ muziejus.
Nidos lopšelis-darželis "Ąžuoliukas" apdovanotas kokybės ženkleliu
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“:
Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kipre
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus vykdo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių mokiniams kurti kartu, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – betarpiškai pažinti bendradarbiaujančias šalis ir semtis pedagoginės patirties iš partnerių.
Šių metų kovo pabaigoje – balandžio pradžioje įvyko tarptautinio Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kipre. Tikslas – susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Kipre, o taip pat – pažinti kultūrinę bei gamtinę vaikų ugdymo(si) terpę. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos ir Lietuvos.
Susitikimas vyko 9-ojoje pradinėje Kapsalos mokykloje Limasolyje. Visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Joana Agelidu (Ioanna Aggelidou), mokytojas, vizito Kipre koordinatorius Andreas Kuris (Andreas Kouris), mokytojai ir mokiniai. Parengta puiki meninė pradinių klasių mokinių programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Į susitikimą atvyko ir mokyklų inspektorius – ponas Christosas Demostenas (Christos Demosthenous), kuris pristatė Kipro švietimo sistemos ypatumus. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti klasėse, bendrauti su mokiniais, mokytojais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla, klasėmis. Mokykloje vyrauja šilti santykiai tarp vaikų ir mokytojų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Kiekviena klasė aprūpinta informacinėmis technologijomis – kompiuteriais, išmaniosiomis lentomis, bet nemažą ugdymo dalį sudaro ir tradicinės priemonės. Mokykloje sudarytos palankios sąlygos vaikų saviraiškai plėtotis, įžengus į bet kurią klasę iškart pastebima ir juntama itin stipri vaikų kultūra kaip vienas pagrindinių mokyklos etoso dėmenų. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir saldžiomis, linksmomis dovanėlėmis. Nuo Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ Limasolio mokyklos šeimininkams buvo įteikti vaikų darbeliai – ,,Lietuva“ ir širdutės su lietuvių tautine simbolika.
Vizito metu projekto dalyviai lankėsi Akrotirio Ekologinio švietimo ir informacijos centre(Akrotiri Environmental Education and Information Centre), kur stebėjo centro darbuotojų užsiėmimus su mokyklinio amžiaus vaikais. Tai – vienas iš aplinkosauginio švietimo centrų, įkurtų Kipro Švietimo ir kultūros ministerijos. Pagrindinis Akrotirio centro tikslas – skatinti unikalios gamtos ir kultūros pažinimą Akrotirio pusiasalyje, įgyvendinant šviečiamąsias programas ir parodas. Užsiėmimai grindžiami tarpdalykiniais ryšiais – gamta ir kultūra, krašto istorija, kur pagrindinis dėmesys – aktyvaus piliečio ugdymas, jo saviraiškos atskleidimas. Centras modernizuotas, gausiai aprūpintas išmania kompiuterine technika ir šiuolaikine, gamtos stebėjimui skirta įranga. Patalpos ir ekspozicijos taip pat pritaikytos ir asmenims su fizinėmis negaliomis.
Susitikimo dalyvius sužavėjo kultūrinė vizito Kipre programa, skirta susipažinti su kultūrine vaikų ugdymosi terpe. Aplankėme vidurmažiais statytą venecijietišką Tzielefos tiltą ūksmingame Pafos miške, etnografinį, tradiciniais Kipro saldėsiais kvepiantį Omodos miestelį, didingas Kipro šventyklas, gėrėjomės uolėtomis pakrantėmis plaukdami laivu iki unikalaus gamtos draustinio – Akamas pusiasalio, į žydrą Viduržemio jūrą žvelgėme nuo svaiginančios Afroditės uolos, klaidžiojome antikiniuose Kuriono griuvėsiuose ir dainavome įspūdingame Kuriono teatre, pastatytame II a. pr. Kr., vykome į graikų ir turkų padalintąją Nikoziją, kur iš apžvagos bokšto bandėme žvilgsniu aprėpti senąjį miestą, Nikozijos muziejuje dar kartą prisilietėme prie turtingo istorinio Kipro palikimo: domėjomės senaisiais architektūriniais miesto saugumo sprendimais, grožėjomės unikalia antikine keramika, auksu siuvinėtais senaisiais kostiumais... Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės...
Susitikimo Kipre metu aptartos tolesnės projekto ,,Kartą saloje“ veiklos, bendradarbiavimo gairės bei būsimas baigiamasis partnerių susitikimas Nidoje šių metų birželio mėnesį, kur turėtume sulaukti itin gausaus svečių būrio iš užsienio.
Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.
Ramunė Pečiukonytė,
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“
direktorės pavaduotoja ugdymui
2015 m.
Nuotraukoje – Comenius projekto ,,Kartą saloje“ mokyklų-partnerių atstovai iš Islandijos, Lietuvos, Gvadelupos, Lenkijos, Graikijos, Kipro ir Jungtinės Karalystės
Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Kretoje
Nidos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ jau antrus metus įgyvendina Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“). Šis projektas suteikia nepakartojamą galimybę šalių-partnerių ugdytiniams kurti kartu, pažinti šalis partneres, bendrauti interneto pagalba, o mokytojams – dar ir betarpiškai semtis pedagoginės patirties.
Gegužės mėn. įvyko projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Kretoje. Tikslas – tobulinti pedagogų kompetencijas, susipažinti su ugdymo ypatybėmis, pažangiomis naujovėmis Graikijoje, susipažinti su kultūrine bei edukacine vaikų ugdymo(si) terpe Kretoje. Susitikime dalyvavo mokyklų-partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Kipro, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos, Italijos, Ispanijos ir Lietuvos.
Susitikimas vyko 2-ojoje ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje Ierapetroje, kurioje buvo surengta visų 10-ies šalių - projekto dalyvių - vaikučių darbelių (draugystės knyga, šventės, pasakos, švenčių ataskaita) paroda, nuotraukų ekspozicija. Ikimokyklinė įstaiga , turinti tik 2 grupes, sužavėjo modernia ugdomąja ir poilsio zonų aplinka, vaikų darbeliais, vaikų ir tėvų noru bendrauti.
Apsilankymo mokykloje dieną visus atvykusius iškilmingai pasveikino mokyklos direktorė Eleni Makrou, vizito Kretoje koordinatorė Despina Tsifelaki, tėvų atstovai ir ugdytiniai. Parengta puiki meninė programa, kurią vaikai atliko itin emocingai ir nuoširdžiai. Projekto dalyviai turėjo puikią progą apsilankyti grupėse, bendrauti su vaikais, pedagogais, aptarti pastebėtus panašumus ir skirtumus lyginant su savo mokykla. Įstaigoje vyrauja itin šilti santykiai tarp vaikų ir pedagogų, juntamas stiprus ryšys su tėvais. Priėmimas mokykloje buvo labai šiltas, draugiškas, visi svečiai buvo apdovanoti dėmesiu ir linksmomis dovanėlėmis. Kiekviena šalis, mes taip pat, padovanojome darželiui vaikų darbelių ir suvenyrų su lietuvių tautine simbolika.
Kitą dieną lankėmės 1-oje pradinėje mokykloje Ierapetroje, kur stebėjome gamtos ir fizinio lavinimo užsiėmimus. Mokiniai ir mokytojai nekantravo pabendrauti su svečiais. Visi buvo labai draugiški. Mokykla modernizuota, gausiai aprūpinta kompiuterine technika ir šiuolaikine įranga. Jaučiama ypač didelė tėvų pagalba ir materialinė parama.
Oficiali projektinė veikla tęsėsi miesto savivaldybėje susitikimu su miesto Meru. Buvome nuoširdžiai pasveikinti, supažindinti su miesto valdymo sistema, taip pat pakviestais korespondentais, kurie sekančią dieną informaciją pateikė televizijoje ir laikraštyje.
Vizito metu mums buvo organizuota labai intensyvi veikla, kuri padėjo geriau pažinti šalies kultūrą, tradicijas. Kartu su projekto dalyviais lankėmės senoviniuose miestuose Myrtos, žymiuose Knoso rūmuose, Herakliono archeologiniame muziejuje,Spinalongos saloje.
Žavėjo kasdien besikeičianti gamta: melsvuojantis, kerinčio skaidrumo jūros vanduo, uolėtos pakrantės, kalnuose – pušynai, vynuogių laukai, alyvmedžių giraitės ir uolėtose pievelėse besiganančios ožkos, o kalnų papėdėje – kvepiantys apelsinmedžių sodai bei pavasariniu geltoniu spindinčios pievų gėlės...
Susitikimo Kretoje metu stebėjome pradinės mokyklos mokinių pamokas, aptarėme projekto ,,Kartą saloje“ veiklas, ir būsimą partnerių susitikimą Lietuvoje, Nidoje šių metų birželio mėnesį.
Projekto dalyviai vieningai pripažįsta: dalyvavimas daugiašaliuose mokyklų partnerystės Comenius projektuose – neįkainojama pedagoginė ir kultūrinė patirtis bendradarbiaujančioms Europos mokykloms.
Vaikų spektakliukas Comenius daugiašaliam mokyklų projektui "Kartą saloje"
Apdovanojimai už projekto "Kartą saloje" veiklą
Vaikai piešia pagal Ispanų atsiųstą poemą
LA CARA DE DOÑA SARA
Vaikai piešia plakatą - AŠ LAIMINGAS
Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ susitikimas Italijoje
Pagal Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius paprogramę, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, Nidos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ trys pedagogės dalyvavo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje“ („Once Upon an Island“) susitikime Italijoje, saulėtoje Sicilijos saloje.
Susitikime dalyvavo mokyklų – partnerių atstovai iš Didžiosios Britanijos, Graikijos, Kipro, Ispanijos, Prancūzijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos ir Lietuvos.
Pirmoji pažintis su lankomos mokyklos mokiniais vyko Ragūzos mieste Kultūros centro salėje, kur mokyklos mokiniai ir mokytojai stebėjo mokinių dramos būrelio parengtą spektaklį „Pinokis“ pagalitalų rašytojo Carlo Collodi knygą vaikams „Pinokio nuotykiai“.
Circolo Didacttico „Palazzelo“ mokykla, po vasaros karščių atsidariusi tik rugsėjo 17dieną, rūpestingai ruošėsi svečių sutikimui. Mokyklos sienos ir erdvės, išpuoštos dešimties šalių vėliavėlėmis, plakatais apie kiekvieną šalį- partnerę, bylojo apie tai, kad čia susitekusi draugiška ir stipri bendruomenė, kuri ypač nekantriai laukė mūsų susitikimo. Mokyklos direktorė, kartu su pakviestais korespondentais, pasveikino visus projekto dalyvius, palinkėjo gero darbo ir pakvietė paklausyti pačių mažiausiųjų išmoktų dainelių, o po to apžiūrėti mokyklos. Visas klases būtinai turėjome aplankyti, nes mokiniai buvo padarę svečiams dovanėles –nupieštas visų šalių partnerių vėliavėles, o taip pat įvairiom kalbom išmokę dainą „Jei esi laimingas“.
Susitikimo metu buvo aptariamos projekto veiklos nuo vieno susitikimo iki kito, aptarti sunkumai, pasikeista vaikų piešiniais, suvenyrais, pristatoma CD medžiaga, pasikeista informacinių technologijų informacija eTwinning‘e, TwinSpace.
Kultūrinė vizito programa buvo suplanuota ypač turiningai. Aplankėme Sirakūzaus, vieną seniausių ir žymiausių Sicilijos miestų, aukščiausią Europoje ugnikalnį- Etnos ugnikalnį, viduramžių pilį, antikinio teatro griuvėsius bei Taorminos sodus, kuriuose auginami egzotiniai augalai, grožėjomės vyraujančia barokine architektūra.
Dalyvavimas daugiašalės mokyklų partnerystės Comenius projekte – neįkainojama patirtis, bendradarbiaujančiose Europos mokyklose.
Joana Mažeikienė, direktorė
Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Lenkijoje
Straipsnis skelbtas "Vakarų eksprese" 2014-08-19 (http://www.ve.lt/archyvas/2014-08-19/)
https://nidosazuoliukas.lt/index.php/nuorodos/comenius-etwinning#sigProGalleria49d4055be8
Spektakliukas pagal K. Kubilinsko pasaką"Karaliukas"
Vaikų dainelė "Jei esi laimingas, daryk taip "
{vimeo}107555483{/vimeo}
{vimeo}107455493{/vimeo}
Vaikų kurta istorija trijose šalyse (Graikija, Ispanija, Lietuva)
Vaikų kurta istorija apie tris pelytes pagal Graikijos vaikų piešinius
Legenda apie Neringą vaikų akimis
Senelių seklytėlė
https://nidosazuoliukas.lt/index.php/nuorodos/comenius-etwinning#sigProGalleria89f3e2e036
Muziejaus ir bibliotekos lankymas
https://nidosazuoliukas.lt/index.php/nuorodos/comenius-etwinning#sigProGalleria45c7ac33d8
Projekto stendas "Kartą saloje"
Laiškas tėvams
Comenius projekto „Kartą saloje“ partnerių susitikimas Islandijoje, Reikjavike
Pagal Comenius daugiašalį projektą „Kartą saloje“ balandžio mėn. buvome išvykę į susitikimą į Islandiją Sjalandscoli mokyklą Reikjavike.
Pati šalis Islandija labai įspūdinga, pasitiko mus pavasarišku lietučiu ir saule.
Viena naujausių mokyklų, moderni Sjalandscoli mokykla, pastatyta iš juodos lavos spalvos medžiagos su raudonos ir geltonos spalvos sienomis, su mažu upeliu, tekančiu po mokyklos pastatu. Stebino tai, kad mokyklos neriboja jokios tvoros, nors mokykla yra ant pat jūros kranto ir šalia gatvės. Kieme įrengta daug žaidimų ir sporto aikštelių. Aikštelės pilnai išnaudojamos - visi vaikai ir mokytojai kasdien 10.00 val. (per antrą pertrauką) bet kokiu oru privalomai eina į lauką.
Mokykloje mokosi apie 300 mokinių nuo 5 iki 16 metų. Šioje mokykloje veikia ir internacionalinė mokyklėlė (apie 16 mokinių iš įvairių šalių). Pravėrus mokyklos duris, nustebino atviros erdvės, mokinių ir mokytojų tarpusavio bendravimo atvirumas ir draugiškumas. Mokyklos erdvė nėra suskirstyta į atskiras patalpas, klasių neskiria sienos. Visos erdvės išnaudotos mokymuisi. Klasės atskirtos tik spintelėmis arba demonstruojamais vaikų rankų darbeliais.. Nepaisant to, jie vieni kitiems netrukdo dirbti, mokykloje vyrauja tyla, ramybė, susikaupimas. Pastebėjome, kad pamokų metu vaikai laisvai vaikšto, bendrauja, dirba kompiuteriu ar atlieka mokymo užduotis.
Mokyklos tradicija - iš ryto dainuoti - puikiai nuteikia visai dienai. Įdomus dalykas, kad vaikai mokykloje suskirstyti grupelėmis pagal jų gebėjimus, o su spec. poreikių turinčiais vaikais dirbama atskirose patalpose. Islandijos mokyklose privalomas dalykas-plaukimas. Lankoma mokykla taip pat turi didelį baseiną. Vizito metu turėjome galimybę stebėti plaukimo pamoką.
Didelis dėmesys ir pagarba Islandijoje skiriamas gamtai ir gamtos ištekliams saugoti.. Šioje mokykloje sustiprintas gamtosauginis ugdymas ir sveikatingumas. Todėl mokiniai kartu su mokytojais kartą per savaitę išeina į mokomąjį turistinį žygį į gamtą. Jie keliauja, slidinėja, kopia į kalnus, maudosi atviruose vandenyse.
Projekto „Kartą saloje“ vizito metu susitikome ir dalinomės patirtimi su partneriais- pedagogais iš Islandijos, Prancūzijos, Italijos, Graikijos, Kipro, Lenkijos, Grenlandijos. Islandai mums skyrė daug dėmesio, parodė ir supažindino su įspūdingiausiomis vietomis nepaprasto grožio Islandijos saloje. Aplankėme Nacionalinį parką karštais geizeriais ir auksiniu vandens kriokliu, Nautkolsviko paplūdimį su karštu geoterminiu atviru baseinu, Žydrąją lagūną, Reikjaviko pasididžiavimą - vikingų laivą, koncertų rūmus ir kt.
Šiltas visų šalių partnerių bendravimas įvairioje veikloje, buvimas drauge dar labiau leido pajusti kitų kultūrų ugdymo ypatumus, sustiprino draugystę. Lavėjo kalbiniai įgūdžiai, įgijome žinių, kurias tikimės panaudoti organizuojant veiklą savo įstaigoje.
Rūta Bukauskienė
Ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, 2014m.
Pagal Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius paprogramę, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, Nidos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ atstovės spalio mėn. dalyvavo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Kartą saloje...“ („Once Upon an Island“) pirmame projekto partnerių susitikime, kuris vyko Ispanijoje, Gran Canarijos saloje, Las Palmase. Susitikime dalyvavo mokyklų – partnerių atstovai iš 10-ies Europos šalių (Didžiosios Britanijos, Graikijos, Kipro, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Islandijos, Grenlandijos, Lietuvos).
CEIP San Jose Artesano mokyklos direktorius pasveikino visus projekto dalyvius, palinkėjo gero darbo ir pakvietė apžiūrėti mokyklos. Mokyklos mokiniai pristatė savo mokyklą ir jos veiklą. Mokiniai buvo padarę svečiams savo dovanėles, o taip pat – parengę spektaklį apie jūros gyvūnus ir jų išsaugojimą...
Susitikimo metu kiekviena šalis -partnerė pristatė save ir susipažino su kitų šalių mokyklomis. Buvo aptariamos 2013-2015 m. projekto veiklos, pasikeista vaikų piešiniais, suvenyrais, pristatoma CD medžiaga. Informacinių technologijų centre keitėmės informacija ir mokėmės, kaip talpinti medžiagą eTwinning‘e. Turėjome galimybę susipažinti su pedagogų švietimo ir pagalbos centru. Sužinojome, kad centras mokytojams yra didžiulė pagalba, nes čia pagal jų užsakymą yra išduodamos papildomos metodinės medžiagos komplektai. Lagaminai prikraunami knygų, kurias grąžina po savaitės ir renkasi kitas.
Vizito programa buvo suplanuota dalykiškai ir turiningai.
Las Palmas yra Gran Kanarijos sostinė ir didžiausias miestas. Čia gausu išlikusių senovinių pastatų. Seniausiame miesto rajone, aplankėme didingą Catedral de Santa Ana katedrą. Casa de Colon didžiuojasi istorijos ir meno centro statusu. Šis pastatas mena didingojo keliautojo Kristupo Kolumbo laikus. Kadaise čia buvo Gran Kanarijos salos valdytojo namai, o dabar įkurtas muziejus. Jame 13 ekspozicijų salių, kurios supažindina su Kanarų salų istorija ir ryšiais su Amerikos žemynu, didžiaisiais geografiniais atradimais.
Vizito metu aplankėme vakarinėje salos dalyje įsikūrusį Cactualdea – kaktusų parką. Čia ne tik apie 1200 rūšių kaktusų, atvežtų iš Meksikos, Gvatemalos, Madagaskaro ir kitų kraštų, tačiau ir kitų egzotiškų augalų.
Sostinėje Las Palmas driekiasi auksinis Las Kanteras paplūdimys- vienas gražiausių miesto paplūdimių visoje Ispanijoje, kuriame turėjome galimybę išbandyti vandens švelnumą ir smėlio karštį...
Pamatyti visas salos grožybes ir pervažiuoti nuo vienos pakrantės iki kitos (apie 50-60 km.), įmanoma tik kruopščiai viską suplanavus.
Nepastebėjome, kaip pralėkė dienos,- tiek gerų įspūdžių, naujų draugų, kolegų, naujos patirties. Įspūdinga sala, nuostabi gamta, draugiški ir mandagūs žmonės. Džiugina tai, kad tokie kūrybiniai projektai motyvuoja tobulėti, domėtis kitų šalių kultūra, atveria naujas galimybes, ugdo toleranciją.
Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.
Joana Mažeikienė, Nidos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ direktorė
2013 m.
COMENIUS daugiašalis projektas "Kartą saloje"